فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد:

گمرک در انتظار مراجعه خودروساز‌ها برای ترخیص قطعات

عصر خودرو- سخنگوی گمرک ایران به دپوی ۹۰۰ کانتینر قطعه خودرو در گمرکات و ادعای دپوی آن‌ها در گمرک توسط خودروساز‌ها واکنش نشان داد.

گمرک در انتظار مراجعه خودروساز‌ها برای ترخیص قطعات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  گمرک ایران در واکنش به گزارش امروز صبح باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر " 110 هزار خودرو در انتظار تحویل به مشتریان/ 900 کانتینر قطعات خودرو در گمرک گم شده است؟ " دستور ترخیص 200 میلیون یورو قطعات خودرو درهفته‌های اخیر صادر شده، ولی خودرو سازان هنوز جدیت لازم برای ترخیص کالا‌های خود نداشتند. بر اساس مصوبه اخیر سفر معاون اول رییس جمهور به هرمزگان نیز قطعات باقی مانده به شرط درخواست و تایید وزارت صمت و تخصیص ارز به صورت اعتباری قابل ترخیص است.

    خودروسازها به گمرک مراجعه  و قطعات را ترخیص کنند
    سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در واکنش به صحبت‌های یکی از مدیران ایران خودرو گفت: در هفته‌های گذشته طی ارسال دو نامه از سوی سرپرست وزارت صمت به گمرک ایران درخواست شده بود تا دو محموله 150 و 50 میلیون یورویی قطعات خودرو ترخیص شود که بر اساس ماده 42 قانون امور گمرکی، رییس کل گمرک ایران دستور ترخیص این قطعات را درراستای تکمیل خودرو‌ها صادر کردند که انتظار بر آن بود که دو خودرو ساز بزرگ سریعا اقدام کنند که متاسفانه جدیت لازم دراین خصوص دیده نشد.

    وی افزود: علاوه بر این اقدام و بر اساس یکی از مصوبات سفر معاون اول رییس جمهور به هرمزگان برای تعیین تکلیف و ترخیص کالا‌های مانده دربنادر و گمرک که با حضور روسای کل گمرک و بانک مرکزی، مدیرعامل سازمان بنادرو معاونان وزارت صمت برگزار شد مقرر شد تا صاحبان کالا‌های مواد اولیه و اجزا و قطعات مرتبط با تولید سریعا اطلاعات کالای خود را به که مرتبط با تولید است.

    این مقام مسئول بیان کرد: با مشخصات خواسته شده تحویل معاونت فنی و گمرکی قرار دهند تا مشخصات سریعا در اختیار وزارت صمت برای بررسی قرار گیرد و سپس طی 24 ساعت پس از اعلام وزارت صمت بانک مرکزی با در نظر گرفتن کد ساتا مشکل تامین و تخصیص ارز را برطرف کند تا سپس کالا ترخیص شود که دراین راستا نیز خودرو سازان و تامین کنند گان قطعات خودرو می‌توانند کالا‌های خود را سریعا ترخیص کنند.

    دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: این شرکت‌ها به شرط آنکه ثبت سفارش و قبض انبار آن‌ها برای قبل از پنجم مهر باشد می‌توانند با تکمیل فرم‌های موصوف اقدامات لازم را برای ترخیص سریع کالای خود انجام دهند.

    لطیفی در پایان تاکید کرد: گمرک ایران با وجود آنکه یک سازمان مجری است و بدون تایید دستگاه‌های مرتبط قانونی در تشریفات ثبت کالا تا ترخیص (بعضا بیش از 30 نهاد و سازمان) نمی‌تواند مستقیما اقدام به ترخیص کالا کند، اما با پیگیری مداوم و پیشنهاد به دستگاه‌های مرتبط و اخذ مصوبه‌های قانونی همواره در راستای حمایت از تولید حرکت کرده است و امیدواریم با مصوبه اخیر، کالا‌های اساسی و کالا‌های ضروری و مرتبط با تولید تا روز‌های دیگر ترخیص شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو