فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۳۸ درصدی ضریب اشغال صندلی اتوبوس‌های بین شهری

عصر خودرو- مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری گفت: میزان ضریب اشغال صندلی‌های اتوبوس نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافت.

کاهش ۳۸ درصدی ضریب اشغال صندلی اتوبوس‌های بین شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش چشمگیر مسافران در بخش حمل و نقل جاده ای بوده‌ایم، گفت: همزمان با شیوع کرونا تمامی شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به طور کامل در ناوگان جاده‌ای کشور رعایت می‌شود.

    به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دستور العمل‌های بهداشتی به تمامی شرکت‌های حمل و نقلی اعلام شده و این شرکت‌ها سعی کرده‌اند به صورت کامل تمامی این شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

    باقر جوان با اشاره به کاهش چشمگیر در ظرفیت‌های حمل و نقل مسافری هم گفت: ضریب اشغال صندلی‌ها در سال گذشته 60 درصد بود اما امسال میزان ضریب اشغال صندلی‌ها به 38 درصد رسیده است.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری توضیح داد: در حال حاضر تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شوند، همچنین به دلیل انجام نشدن سفرهای غیر ضرور، میزان اشغال صندلی‌ها کاهش یافته است. همچنین با توجه به توصیه‌های مسئولان مبنی بر انجام ندادن سفرهای غیر ضرور، مردم سفر با حمل و نقل عمومی را به شدت کاهش داده‌اند.

    افزایش تعداد سرویس‌ها برای جبران خسارت
    باقر جوان تصریح کرد: خوشبختانه برای جلوگیری از زیان شرکت‌های حمل و نقلی در این شرایط، تعداد سرویس‌ها را کاهش نداده‌ایم اما ضریب اشغال صندلی‌ها را کاهش داده‌ایم.

    این مقام مسئول اضافه کرد: تمامی دستور العمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و پایانه‌های مسافری رعایت شده، اما ممکن است برخی از اتوبوس‌ها در این زمینه قوانین را رعایت نکنند که در همین زمینه تابلوهایی مبنی بر ارائه شکایت نصب کرده‌ایم تا در صورت وجود خطا بلافاصله با رانندگان برخورد شود.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اظهار کرد: بررسی‌ها و آمارهای ارائه شده در سال گذشته در مقایسه با امسال نشان می‌دهد که تعداد مسافران در این حوزه هم 38 درصد کاهش داشته است که این آمار نشان دهنده زیانبار بودن بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

    او در پایان تصریح کرد: سعی کرده‌ایم با افزایش تعداد سرویس‌ها بتوانیم  تا حدودی مانع زیان و یا خسارت شرکت‌های حمل و نقل مسافری شویم اما باید به این موضوع هم توجه کرد که با توجه به تقاضای مسافران، تعداد سرویس و ضریب اشغال صندلی‌ها تعیین می‌شود که طبق بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای سال شاهد کاهش چشمگیر تعداد مسافران در این بازه زمانی بوده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو