فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی سامانه کارآموز تحولی در آموزش آنلاین تعمیرات خودرو

عصر خودرو- شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیش از ۳۰سال سابقه فعالیت و بازرسی در صنعت خودرو و با بهره گیری از پرسنل مجرب و متخصص ، اقدام به ایجاد خدمتی نوین در راستای اشتراک و آموزش تخصص خودرو نموده که با شبیه سازی محیط یک آموزشگاه تمام و کمال در بستر وب، شرایط آموزش آنلاین تعمیرات خودرو در شرایط کنونی را مهیا ساخته است.

راه‌اندازی سامانه کارآموز تحولی در آموزش آنلاین تعمیرات خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، از این رو با محسن سلیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات و‌ آکادمی آموزشی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت‌وگویی ترتیب دادیم که با این سامانه و مزایای آن آشنا شویم.

     

    – جناب آقای سلیمی پیش از هر چیز کمی در مورد سامانه‌ی جدید کارآموز برای ما توضیح دهید که با قابلیت‌های این نرم‌افزار آشنا شویم.
    کارآموز یک سامانه آموزش آنلاین تعمیرات خودرو می باشد که با بهره‌گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا و تکنولوژی شبیه‌سازی سه‌بعدی تعمیرات خودرو، شرایط برگزاری دوره‌های آموزشی فنی خودرو را برای فراگیران به وجود می آورد که و با استفاده از فناوری پیشرفته بکار رفته در این سامانه امکان ارتباط متقابل بین کاربر و سامانه فرآهم شده است.

    – چه چیزی باعث شد که ISQI به فکر راه‌اندازی این سامانه افتاد؟
    طبق بررسی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سالانه حدود 30 درصد نیروی انسانی فنی از شبکه تعمیرگاه‌های مجاز تحت پوشش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو خارج و نیروی انسانی جدید با مهارت تعمیراتی کم به شبکه اضافه می گردد که این امر منجر به دوچندان شدن نیاز به آموزش نیروهای جدید در این مراکز شده است.

    همچنین طبق نتایج به دست آمده از ارزیابی های خدمات پس از فروش صنعت خودرو، درحال حاضر 20هزار پرسنل فنی در شبکه تعمیرگاه‌های مجاز مشغول به فعالیت هستند که با فراگیر شدن ویروس کووید-19 درسال جاری از یک طرف و افزایش هزینه‌های اجرای آموزش حضوری از طرف دیگر در راستای افزایش سطح مهارت پرسنل تعمیراتی، جای خالی یک سامانه جامع که توانایی برگزاری دوره‌های فنی به صورت غیر حضوری را داشته‌ باشد، حس شد. از این رو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با الگوبرداری از شرکت‌های مطرح خودروسازی مثل تویوتا و ولوو در حوزه آموزش تعمیرات آنلاین، سامانه‌ای تحت عنوان کارآموز را طراحی کرد که اکنون در شرف رونمایی و بهره‌برداری است.

    – محتوای دوره‌های آموزشی و چگونگی برگزاری آنها در این سامانه را توضیح می‌دهید؟
    باتوجه به محدودیت های ناشی از کووید-19 در برگزاری دوره های آموزش حضوری ، این سامانه بر پایه آموزش غیرحضوری و آنلاین که قابلیت تشریح مفهومی تعمیرات خودرو با ارائه توضیحات کاربردی و مثال‌های عملی متعدد، امکان پاسخگویی به سوالات در هر بخش به‌منظور بررسی کیفیت یادگیری فراگیران و انجام تعمیرات به‌صورت مجازی با شبیه‌سازی سه‌بعدی ایجاد گردیده است که برای کلیه فراگیران دسترسی 24ساعته به سامانه و از طریق کلیه سیستم‌ها (کامپیوتر, تبلت, موبایل و …) برقرار می باشد.

    – به نظر شما استفاده از این نرم افزار برای چه کسانی مفید بوده و چه مزایایی نسبت به گذراندن دوره‌ها به صورت حضوری خواهد داشت؟
    همه‌ی پرسنل فنی شاغل در تعمیرگاه‌های مجاز تحت پوشش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، تعمیرکاران شاغل در تعمیرگاه‌های آزاد و کلیه دوستداران و علاقه‌مندان به حرفه‌های فنی و تعمیرات خودرو می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

    علاوه بر کاهش 40درصدی مدت‌زمان یادگیری دوره‌های آموزشی، هزینه‌ی برگزاری کلاسها نیز تا 40درصد کاهش یافته و توانمندی تعمیرکاران در عیب‌یابی خودرو تا 80درصد افزایش خواهد داشت. همچنین استفاده از این روش موجب یکسان‌سازی سطح دانش فراگیران در کلاس‌ها نیز می‌شود.

    – از چه طرقی می‌توان در این سامانه ثبت‌نام کرد؟
    از طریق سایت های کارآموز به آدرس caramoz.com و یا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI.co.ir) می توان با این سامانه ارتباط برقرار کرد. همچنین همکاران ما در واحد آموزش ISQI به شماره تماس 43904125-021 آماده پاسخگویی به سوالات و یا ارائه خدمات ثبت نام هستند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو