فونیکسریمکسبهتام

نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین شد

عصر خودرو- توافق‌نامه سه‌جانبه مابین معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۱۶مهرماه منعقد شد.

نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی ISQI، هدف از این توافق‌نامه تدوین اطلس فن‌آوری و زیرساختهای آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو و‌قوای محرکه و به منظور جلوگیری از موازی‌کاری و ایجاد قابلیت‌های توسعه صنعت خودرو در کشور است.
    طبق این توافق‌نامه در ابتدا طی مطالعاتی، کلیه امکانات بالقوه و بالفعل مرتبط با مراکز آزمون خودروها شناسایی شده و کمبودهای حاکم در حوزه تست‌های مرتبط با استانداردهای الزامی ایمنی و کیفیت و زیرساخت‌های مورد‌نیاز جهت انجام آزمون‌های طراحی و توسعه خودرو استخراج می‌شود و برنامه‌ریزی های لازم به صورت بهینه و با هم افزایی سازمانهای مذکور جهت تدوین اطلس فناوری آزمایشگاههای خودرو صورت می گیرد.
    در حال حاضر، با وجود برخی امکانات برای انجام تست‌های مرتبط با ایمنی و کیفیت صنعت خودرو در کشور، شرایط لازم برای پوشش‌دهی کامل الزامات استانداردهای 85‌گانه فراهم نیست. به طور مثال امکانات انجام تست های تصادف و برخورد خودروها در کشور وجود ندارد همچنین در بخش آزمون‌های طراحی و توسعه خودرو که یکی از اساسی‌ترین زیر‌ساختهای مورد‌نیاز آن مرکز آزمون جاده‌ای خودرو می باشد، سالهاست با چالش‌های مختلف از جمله تامین سرمایه مواجه بوده و اکنون در حالت توقف قرار دارد.
    منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه‌ امضای این توافق‌نامه با اشاره به ارتقا و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌ی انجام استانداردهای بین‌المللی گفت: تاسیس آزمایشگاه‌ها با سطوح بالاتر و ترکیب شرکت‌های دانش‌بنیان و تجهیزات‌ساز می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر باشد.
    محمدرضا شیخ عطار، مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش نیز در این مراسم هدف از اجرای این طرح را هم‌افزایی در سرمایه‌گذاری‌ها اعلام کرد و گفت: رونق پروژه ساخت داخل، ارتقای فناوری در صنعت قطعه و اطمینان به مصرف‌کننده داخلی برای تولید کالای با کیفیت از جمله اهداف این توافق است که با توجه به مزایای تولیدی که در کشور وجود دارد، ارزآوری بیشتر قابل دسترسی خواهد بود.
    اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز با تاکید بر کاهش هزینه‌های انجام تست‌ها، گفت: باتوجه به خلاهایی که درخصوص انجام کامل تست‌ها مطابق با استانداردهای 85 گانه در دو جنبه‌ی تکنولوژی و هزینه وجود دارد، با استخراج این خلا‌ها و اولویت‌بندی آنها، ضمن داخلی‌سازی و تامین از طریق منابع داخلی, علاوه بر تکمیل آزمایشگاه‌ها و ارتقای تجهیزات تست خودرو, می‌توانیم هزینه‌های انجام تست خودروها را تا حد زیادی کاهش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو