فونیکسریمکسبهتام

هامر برقی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

عصر خودرو- بالاخره جنرال موتورز با نبش قبر هامر، اولین وانت سقف تاشویی را به بازار عرضه کرد که هم دوست داران محیط زیست را راضی نگه می دارد و هم عاشقان سینه چاک آفرود و عملکرد (شتاب و سرعت).

هامر برقی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، هامر برقی جی ام سی 2022 ترین ها را در خود گرد آورده است. پرقدرت ترین وانت با 1000 اسب بخار، پرشتاب ترین وانت با صفر تا 100 سه ثانیه، تنها وانتی که می تواند مثل خرچنگ اوریب حرکت کند و شاید عجیب ترین و ماندگارترین ویژگی آن سقف ابدی یا Infinity Roof است که به زبان ساده به معنی سقفی است که به اختیار راننده تا می شود. البته این نام فانتزی برای امکانی است که در خودروهای جیپ رانگلر و فورد برانکو هم پیش بینی شده و جیپ گلادیاتور از همین حالا دارد اما از لحاظ فنی هامر برقی اولین وانت کانورتیبل به حساب می آید.

    انتظار می رود این اَبَروانت supertruck‌  حدود 113 هزار دلار  قیمت داشته باشد و تمام محصول سال آینده این وانت برقی پیش فروش شده است.

    مارک روس Mark Reuss مدیر عامل گروه جنرال موتورز گفته است که این وانت از همان ابتدای تولید، سودآور خواهد بود. در حقیقت اکثر خودروسازان دنیا تا به حال برای رونق گرفتن خودروهای برقی گاهی با زیان رو به رو بوده اند. به بیان دیگر تا به حال خودروهای برقی بیشتر برای رعایت قوانین سخت گیرانه آلایندگی بوده تا سود تجاری اما حالا سودآفرینی هم برای خودروسازان دارد.

    ادیشن 1 این خودرو 112,595‌ دلار به انضمام هزینه های شارژ قیمت دارد که پاییز 2021 به دست مشتری می رسد، سال 2022 قیمت آن به 99,995‌ دلار کاهش می یابد، در سال 2023 و 2024 به ترتیب 89,995 و 79,995 دلار خواهد شد. دلیل آن هم این است که به قیمت اقتصادی تری می رسد و می تواند بازگشت سرمایه در جوینت ونچر 2.3 میلیارد دلاری با ال جی کِم LG Chem‌ را فراهم آورد.

    جنرال موتورز فاش نکرده که چه تعداد برای سال آینده پیش فروش کرده، اما همه ظرفیت پیش فروش آن ظرف 10 دقیقه کامل شده است. این ابروانت هم یک خودروی اسپورت لاکچری به حساب می آید، هم بلندقامت دشت و دمن و هم وانت با کیفیت ممتاز.

    هامر برقی اولین وانت جنرال موتورز است که از فناوری باتری آلتیوم Ultium‌ بهره مند می شود. این فناوری استفاده از کوبالت که فلزی بسیار گران قیمت است تا 70 درصد کاهش داده است.

    معمولاً جنرال موتورز بین 6 تا 7 سال وقت لازم دارد تا یک محصول را به تولید انبوه برساند اما این بار در مورد ابروانت هامر برقی، کل برنامه از طراحی تا تولید انبوه کمتر از 3 سال طول خواهد کشید.

    جنرال موتورز 20 میلیارد دلار برای خودروهای برقی تا سال 2025 در نظر گرفته که هامر برقی بخشی از این برنامه است. این کمپانی آمریکایی تا 2023 حداقل 20 خودروی برقی را به بازار جهانی معرفی می کند.

    جنرال موتورز برای عملکرد بالای این خودرو از اصطلاح WTF‌ استفاده کرده که می گوید مخفف «Watts to Freedom‌» است که مفهوم آن توان 1000 اسب بخار، صفر تا 100 سه ثانیه و گشتاور 11,500‌ پوند فوت است. این ویژگی برای همه مدل های هامر برقی در نظر گرفته نشده و برای مدل های 90 هزار دلاری آن توان 625 اسب بخار با گشتاور 7400‌ پوند فوت در نظر گرفته شده است.

    جنرال موتورز همه ی آن چه در چنته داشته روی هامر برقی به کار گرفته است بنابراین داخل کابین این خودرو و روی داشبورد آخرین فناوری های کمک به راننده نصب خواهد بود.

    200 هزار مایل جاده ای که در آمریکا و کانادا به نقشه لیدار مجهز هستند، هامر می تواند از نسل جدید سیستم کروز استفاده کند که راننده را از به دست گرفتن فرمان بی نیاز می کند.

    سیستم عامل صفحه نمایش روی داشبورد را اپیک گیمز Epic Games‌ برای هامر طراحی کرده که گرافیک آن سه بعدی است. راننده و هم سرنشین به طور جداگانه می توانند از امکانات این صفحه نمایش لمسی استفاده کنند.

    پیمایش این ابروانت به ازای هر بار شارژ 350 مایل یا 560 کیلومتر است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو