فونیکسریمکسبهتام

نیسان جوک نیسمو را بیشتر بشناسیم

عصر خودرو- نیسان همیشه حس قدرت و اعتماد را برای ما تداعی میکند. این شرکت ژاپنی پس از انقلاب و در اواخر دهه ۶۰ با پاترول به بازار خودروی ایران پای گذاشت. پاترول، پرابهت و قدرتمند شروع تاثیرگذاری برای نیسان بود و می‌توان آن را اولین شاسی بلندی دانست که در ایران محبوبیت بسیار بالایی به دست آورد.

نیسان جوک نیسمو را بیشتر بشناسیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گرچه در طول این سالها وقفه هایی در میان بوده اما "نیسان" همواره یکی از برندهای پرطرفدار و ماندگار در کشور ما بوده و هست. ماکسیما، رونیز، پیکاپ و بعدها مورانو گواه این مدعا هستند و هنوز هم دوستداران خاص خود را دارند. این برند معتبر جهانی که با وجود گستردگی محصولاتش در کلاس شاسی بلند حرفهای زیادی برای گفتن دارد، در چند سال اخیر با دو مدل ایکس تریل و جوک در بازار کشورمان حاضر بوده است.

    با اوج گرفتن محبوبیت کراس اورها، توجه خودروسازان‌جهانی به این کلاس از خودرو بیشتر شد. نیسان‌جوک با ویژگی‌های خاص خود حضوری شجاعانه و پرریسک در کلاس کراس‌اورها محسوب می‌شد. این خودرو که برخلاف انتظارها به سرعت نظرها را به خود جلب کرد از سال 2010 تا کنون در سبد محصولات "نیسان" قرار دارد.

    نیسان جوک که بیشتر به خاطر ظاهرش خاصش معروف است، در دو مدل 2016 و 2017 با سه تیپ اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به بازار کشور وارد شد. تفاوت این تیپ‌ها در قوای محرکه و میزان تجهیزاتشان است. در کشور ما هم این کراس‌اوور ژاپنی حضور موفقیت آمیزی را تجربه کرد. اما با اعمال قانون منع واردات خودرو، پرونده واردات جوک هم در کشور بسته شد و شانس حضور نسخه نیسمو از این کراس‌اوور هیجان انگیز "نیسان" را از دست دادیم.
    در ادامه ابتدا با برند "نیسمو" آشنا می شویم و سپس به بررسی ویژگی‌های جوک نیسمو می‌پردازیم.

    قدرت، سرعت و هیجان بیشتر با نیسمو
    نیسمو (Nismo) یکی از ساب برندهای شرکت "نیسان" است که در سال 1984 تاسیس شد. نیسمو که نامش از ترکیب نام‌های "نیسان" و موتور اسپرت گرفته شده است، با هدف ارائه نسخه های منحصر به فردی از خودروهای "نیسان" شروع به فعالیت کرد.

    فعالیت‌های این زیرمجموعه در ابتدا به طراحی خودروهایی برای منظورهای خاص محدود میشد اما به مرور محصولات تولیدی این برند گسترش یافتند. آمدن نام نیسمو در آخر نام هر مدل از "نیسان" به معنای به‌روزرسانی آن است. محصولات نیسمو دارای قوای محرکه قدرتمندتری هستند و کیت‌های خاصی برای بدنه آنها طراحی شده است.

    قدرت بیشتر، کارایی بهتر و ظاهر زیباتر عواملی هستند که باعث بالاتر بودن قیمت نسخه های نیسمو شده است. از جمله خودروهایی که با گذر از فیلترهای نیسمو تقویت شده و به بازار عرضه شده‌اند میتوان به مواردی چون نیسان‌لیف، نیسان‌سنترا، نیسان‌GTR، نیسان‌پاترول و نیسان‌جوک اشاره کرد. هر کدام از این خودروها که به تعداد محدودی ساخته می‌شوند، شاهکاری از برند نیسمو هستند.

    نشستن کیت نیسمو بر جسم و جان نیسان‌جوک
    نیسمو در نیسان‌جوک هم کولاک کرد. چهره جسورانه جوک نیسمو، به خوبی قدرت بیشتر این نسخه خاص را به رخ میکشد. این مدل از یک موتور 1600 سی سی 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید قدرت 214 اسب بخار در مدل دستی و 210 اسب بخار در مدل اتومات را دارد و در هر دو مدل 280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

    این در حالیست که پیشرانه جوک اسپرت در نسخه استاندارد قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد. این افزایش 24 واحدی قدرت و 40 واحدی در گشتاور همراه با تغییرات اعمالی و اصلاح طراحی بدنه و بهسازی سیستم تعلیق عملکرد شگفت انگیزی را به جوک نیسمو بخشیده است. اصلاح بدنه موجب بهبود طراحی و ضریب آیرودینامیکی و به طبع عملکرد فنی بهتر، شتاب بیشتر، مصرف سوخت کمتر و سواری مطلوب تر شده است.

    سیستم تعلیق تقویت شده جوک نیسمو یکی دیگر از نقاط قوت این مدل است. همین عملکرد استثنایی سیستم تعلیق موجب شد در سال 2015 یک راننده نمایشی به مدت 2 دقیقه و 10 ثانیه روی دو چرخ این خودرو حرکت کند و رکوردی جهانی ثبت کند.

    در داخل کابین هم با تحولی اساسی مواجهیم. کیت نیسمو در داخل که به تمی با نام "آلکانتارا" معروف است، ظاهر متفاوتی و به مراتب اسپرت تری برای این جوک به ارمغان آورده که هیجان عملکرد فنی را در طراحی داخلی نیز تداعی میکند.

    گرچه در میان خودروهای نیسان جوک سایت دیوار هیچگاه جوک نیسمو را مشاهده نمی‌کنیم، اما بد نیست بدانید برای لذت بردن از سواری با این کراس‌اوور تقویت شده در حدود 20 هزار دلار بیشتر از قیمت مدل پایه نیسان‌جوک عادی نیاز است!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو