فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری استان تهران:

خودروها با پلاک‌های غیر بومی همچنان از خروجی‌های تهران برگشت داده می‌شوند

عصر خودرو- نوروزی گفت:با وجود اطلاع‌رسانی زیاد، برخی مسافران قصد خروج از استان تهران را دارند که خودروی آن‌ها برگشت داده می‌شود.

خودروها با پلاک‌های غیر بومی همچنان از خروجی‌های تهران برگشت داده می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوروزی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه با توجه به اطلاعیه های صادرشده و ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی محورهای خروجی استان تهران بسته شده است گفت: خروجی تمامی محورهای تهران _ ساوه، تهران _قم، تهران_ هراز و تهران _ فیروزکوه کاملا مسدود شده است.

    نوروزی تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه خروج به هیچ خودرویی با پلاک غیر بومی داده نمی‌شود و امیدواریم مسافران در این بخش همکاری لازم را با ما انجام دهند.

    مدیر کل راهداری استان تهران بیان کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات بسیار زیاد مبنی بر انجام ندادن سفرهای غیر ضروری اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی مسافران  قصد خروج از استان  را دارند که با همکاری پلیس راهور و راهداری به صورت کامل این خودروها برگشت داده می شوند.

    او اضافه کرد: خوشبختانه همکاری بین پلیس راه و راهداری در جلوگیری از خروج پلاک های غیر بومی بسیار خوب بوده و البته در این بین  همکاری مردم هم ضروری است .

    نوروزی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این ایام باید افزایش یابد و باید مردم در این ایام از انجام سفر غیرضروری پرهیز کنند .

    مدیرکل راهداری استان تهران تاکید کرد: تردد در محورهای تهران _قم، تهران _فیروزکوه، تهران _هراز و تهران _ ساوه نسبت به روز گذشته کمتر شده اما در روز گذشته حجم خودروها برای خارج شدن از تهران بسیار زیاد بوده است .

    او اظهار کرد: پلیس راهور به هیچ عنوان اجازه خروج به مسافران را نمی دهد و به طور قطع جریمه های سنگینی را در نظر گرفته است.

    نظر به برگزاری چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص چگونگی محدودیت‌ها در تعطیلات پیش رو، تصمیمات کمیته به شرح ذیل اعلام می‌شود:

    1- از ساعت 12 روز دوشنبه مورخ 12-8-1399 خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی از/به 25 مرکز استان، به شرح مندرج در بند 2، ممنوع است.

    2- مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

    3- اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز و به صورت یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌شود.

    4- زمان آغاز اجرای طرح ساعت 12:00 روز دو شنبه مورخ 12-8-1399 است.

    5- زمان خاتمه طرح ساعت 24 روز جمعه مورخ 16-8-1399 است.

    6- پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه 500 هزار تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کنند.

    7- ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی نسبت به هماهنگی و پشتیبانی جهت اجرای محدودیت‌های ابلاغی اقدام کند. در این راستا لازم است ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام کنند.

    8- کمیته اطلاع رسانی نسبت به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما و مطبوعات، اقدام مستمر و موثر معمول کند. در این راستا تنظیم اطلاعیه‌های لازم و انجام مصاحبه‌های تخصصی مد نظر و اقدام قرار گیرد.

    9- خودرو‌های عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالا‌ها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو