فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

حل مشکل انتقال تاکسی‌های نوسازی شده به شهرهای متقاضی با حمل و نقل ریلی

عصر خودرو- مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از بکارگیری حمل و نقل ریلی برای انتقال تاکسی‌های نوسازی شده به نمایندگی های شهرهای متقاضی به دلیل تأخیر در حمل از مبدأ خبر داد.

حل مشکل انتقال تاکسی‌های نوسازی شده به شهرهای متقاضی با حمل و نقل ریلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،مرتضی ضامنی در پی تأخیر در واگذاری تاکسی‌های نوسازی شده به تاکسیرانان گفت: کمبود وسایل حمل و نقل سنگین خودرو بر، جهت انتقال تاکسی‌های نوسازی شده به نمایندگی‌ها از مبدأ، فرآیند تحویل این خودروها را به رانندگانی که در طرح نوسازی ثبت نام و واریز وجه کردند با مشکل مواجه کرده است.

    وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت خودروساز جهت تحویل تاکسی‌های نوسازی شده از ظرفیت حمل و نقل ریلی برای انتقال خودروها به نمایندگی‌ها و تحویل آنها به مالکان تاکسی استفاده کرد. علیرغم تمام مشکلات در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فرآیند نوسازی را مجدداً فعال کنیم، در مرداد امسال با موافقت دولت، مجوز نوسازی 5000 دستگاه تاکسی با استاندارد یورو 4 را تا پایان مهرماه دریافت کردیم و 4691 دستگاه تاکسی را نوسازی کردیم.

    وی ادامه داد: بخش زیادی از این خودروها به متقضایان تحویل داده شده و تعداد اندکی از آنها باقی مانده که بدلیل عدم انتقال و حمل و نقل به نمایندگی‌ها با تأخیر مواجه شدیم که با استفاده از حمل و نقل ریلی، تحویل آنها نیز در حال انجام است.

    وی تاکید کرد: با توجه اتمام مهلت مصوبه مربوط به شماره‌گذاری تاکسی‌های یورو 4، خودروساز موظف است از این پس خودروهایی با سطح آلایندگی یورو5 تحویل دهد. پیرو مذاکراتی که انجام داده‌ایم، خودروساز برای تحقق این امر اعلام آمادگی کرده که پس از طی مراحل مربوط به شماره گذاری، ناوگان فوق با کاربری تاکسی و استاندارد یورو 5 ، فرآیند نوسازی مجدداً فعال خواهد شد.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: طبق تفاهمی که با شرکت خودروساز صورت گرفته، تعداد دو نوع خودرویی که مجوزهای لازم برای کاربری تاکسی را اخذ کرده‌اند، 40 هزار دستگاه است و متقاضیان زیادی در شهرهای مختلف به ویژه کلانشهرها اعلام آمادگی کرده‌اند تا در فرآیند نوسازی شرکت کنند.

    ضامنی در رابطه با ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان ادامه داد: شهرداری‌های برخی از شهرها به موضوع ورود کرده‌ و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت را فراهم کرده‌اند که این امر در افزایش میزان نوسازی مؤثر است؛ امیدواریم با مشارکت‌هایی که در حال انجام است تا پایان سال 10 هزار دستگاه خودروی دیگر در فرآیند نوسازی قرار گیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو