فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

فوت ۹۱ راننده تاکسی به علت کرونا

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تا کنون ۱۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۹۱ نفر فوت کرده‌اند.

فوت ۹۱ راننده تاکسی به علت کرونا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: ‌در پی تشدید کرونا، اجرای طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور برای رانندگان تاکسی و مسافران اجرا شد.

    وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه رانندگان تاکسی در بیشتر موارد از ماسک و دستکش استفاده می کنند، اما در صورتیکه از ماسک استفاده نکنند با آنها برخورد خواهد شد و توسط بازرسان تاکسیرانی و کمیته انظباطی به این تخلف رسیدگی می شود.

    ضامنی در پاسخ به این سووال که این برخورد شامل چه مواردی است، گفت: رسیدگی در کمیته انظباطی از تذکر شروع می شود و همچنین متناسب با تخلف، این کمیته می تواند با تکرار آن، جرائم مالی متناسب با نظر کمیته را پیش بینی کند.

    وی افزود: تاکید بر این است که مسافران تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند زیرا رانندگان تاکسی از اقشار در معرض خطر هستند و مسافران برای حفظ سلامتی خود و دیگران از ماسک استفاده کنند تا چرخه استفاده از ماسک کامل باشد و شاهد مشکلات کمتری در این خصوص باشیم.

    ضامنی افزود: به طور کلی بارزسان تاکسیرانی مکلف هستند در زمینه عملکرد رانندگان تاکسی در خدمات رسانی، نظارت و بازرسی داشته باشند و در این زمینه هم گشت هایی داریم که این کار را انجام می دهند، اما اکنون به دلیل  همه گیری ویروس کرونا و مقابله با آن، تمرکز این گشت ها و بارزسی ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

    ضامنی ادامه داد: مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه روش‌های آموزشی و پیامکی به رانندگان تأکید خواهد شد.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود، تصریح کرد: اما رانندگان تاکسی و مسافران موظف به استفاده از ماسک هستند، همچنین غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل و نقل عمومی در حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علایمی داشته باشد باید تست دهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک، اجازه فعالیت نخواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو