فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تولید تایر ۱۵ درصد ارزبری دارد؛ لاستیک‌سازان مگر دلاری هزینه می‌کنند که به دنبال درآمد دلاری هستند

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مگر کارخانه‌های تولید لاستیک، هزینه های حوزه تولید از جمله پرداخت حقوق و دستمزد را به صورت دلاری پرداخت می کنند که امروز به دنبال فروش محصولات خود به صورت دلاری هستند و قیمت ها را بر همین مبنا ۵۰ درصد گران می کنند.

تولید تایر ۱۵ درصد ارزبری دارد؛ لاستیک‌سازان مگر دلاری هزینه می‌کنند که به دنبال درآمد دلاری هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی با انتقاد از افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک، گفت: گرانی چشمگیر محصول لاستیک در شرایط فعلی قابل قبول نیست، به ویژه آنکه قیمت این محصول در سال جاری دو بار افزایش یافته بود.

    نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشورهای دیگر با بروز مشکلات اقتصادی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با تمام توان از ثبات بازارهای اقتصادی دفاع کرده و اجازه بروز تلاطم در این بخش ها را نمی دهند، اما در کشور ما مسائل بالعکس بوده و با بروز هر تلاطمی، تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

    تولید لاستیک 15 درصد ارزبری دارد

    وی گفت: تولیدکنندگان لاستیک اعلام می کنند که علت اصلی افزایش قیمت لاستیک، بالا رفتن نرخ ارز است، اما این سوال پیش می آید که مگر چند درصد از مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی و متکی به ارز است که با افزایش نرخ دلار، قیمت لاستیک را حدود 50 درصد گران می کند. به نظر می رسد که حدود 10 تا15 درصد از فرآیند تولید لاستیک متکی به مواد اولیه وارداتی است.

    سرگزی ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌های تولید لاستیک در سال های گذشته از تسهیلات و حمایت های دولتی بسیاری استفاده کرده اند، اما در شرایط کنونی که اقتصاد کشور دچار تلاطم است، آن ها نیز به دنبال منافع خود هستند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مگر کارخانه‌های تولید لاستیک، هزینه های حوزه تولید از جمله پرداخت حقوق و دستمزد را به صورت دلاری پرداخت می کنند که امروز به دنبال فروش محصولات خود به صورت دلاری هستند و قیمت ها را بر همین مبنا 50 درصد گران می کنند.

    افزایش 50 درصدی و گرانی چندباره قیمت لاستیک پذیرفتی نیست

    وی ادامه داد: امروز به هیچ وجه افزایش 50 درصدی و گرانی چندباره قیمت ها در حوزه لاستیک پذیرفتی نیست و وزارت صمت به عنوان متولی این حوزه تمهیداتی را برای کاهش قیمت ها بیاندیشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو