فونیکسریمکسبهتام

در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی و مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو عنوان شد؛

بومی‌سازی،طراحی و تولید گیربکس‌های نیمه اتوماتیک با همکاری جهاد دانشگاهی

عصر خودرو- در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی و مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو که با هدف بررسی گزارش پیشرفت کار بر طبق تفاهم‌نامه‌۱۰ اردیبهشت‌ماه گسترش همکاری‌های حوزه‌های مرتبط با خودرو برگزار شد، قرارداد همکاری درزمینه‌ «بومی‌سازی طراحی و تولید TCU گیربکس‌های نیمه اتوماتیک» به امضا رسید.

بومی‌سازی،طراحی و تولید گیربکس‌های نیمه اتوماتیک با همکاری جهاد دانشگاهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نشست مشترک بررسی گزارش پیشرفت کار بر طبق تفاهم‌نامه‌ی گسترش همکاری‌های فناورانه، فنی، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ی حوزه‌های مرتبط با خودرو با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو و مدیران ارشد این دو مجموعه برگزار شد.

    در پایان این نشست یک قرارداد همکاری درزمینه‌ی «بومی‌سازی طراحی و تولید TCU گیربکس‌های نیمه اتوماتیک» به امضا رسید.

    خودروسازی یک صنعت اعتبارآفرین و اشتغال‌زا

    رییس جهاددانشگاهی در این نشست با عرض تسلیت بابت شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست تروریست‌های جنایتکار گفت: این شهادت نشان داد که ما چقدر باید در موضوع اتکا به توان داخل جدی باشیم.

    دکتر طیبی در ادامه خودروسازی را یک صنعت مهم و اعتبارآفرین دانست و گفت: محصولات تولیدی خودروسازان می‌توانند باعث اعتبار و آبروی کشور باشد.

    وی همچنین به اشتغال آفرین بودن این صنعت نیز اشاره کرد و افزود: با توسعه خودروسازی می‌توان برای بسیاری از فرزندان این مرزوبوم اشتغال‌زایی کرد.

    رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه ایران‌خودرو را همکار استراتژیک جهاددانشگاهی می‌دانیم تأکید کرد: حتی در مواردی حاضریم در فناوری‌ها سرمایه‌گذاری نیز کنیم، اما در طرف مقابل نیز باید تضمین خرید فناوری انجام شود.

    وی با اشاره به توانمندی جهاددانشگاهی در تولید اینورترها و کنورترها گفت: در این حوزه جز برترین‌ها هستیم و محصولات فناوری‌های جهاددانشگاهی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

    دکتر طیبی همچنین به توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه خودروهای برقی نیز اشاره کرد و افزود: قابلیت‌های بسیاری در این حوزه، همچون باتری و دیگر بخش‌ها در جهاددانشگاهی وجود دارد و آمادگی همکاری‌های بیشتر هستیم.

    رییس جهاددانشگاهی در این نشست به موضوع مناقصه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در کنار قیمت در مناقصه باید به کیفیت فناوری‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود.
    دکتر طیبی در پایان سخنانش ضمن تشکر از اعتماد ایرانخودرو جهت همکاری با جهاددانشگاهی عنوان کرد: زمینه‌های خوبی برای همکاری وجود دارد که امیدواریم با کار خوب پاسخ این اعتماد را بدهیم.

    همکاری استراتژیک ایران‌خودرو با جهاددانشگاهی

    مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو نیز در این نشست با تاکید بر اینکه همکاری با جهاددانشگاهی را یک پیوند استراتژیک می‌بینیم گفت: این همکاری‌ها به چند قرارداد محدود نیست و برای استفاده از توان داخل نیاز به سرمایه دانشی همچون جهاددانشگاهی هستیم.

    وی بابیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری با جهاددانشگاهی وجود دارد گفت: در این زمینه تلاش داریم همکاری‌ها را در قالب کسب دانش فنی یا تولید یک قطعه به نتیجه برسانیم.

    مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جلسه شورای عالی اقتصادی و تاکید ایشان به موضوع خودرو گفت: در همین رابطه روز گذشته رکورد تولید سه هزار خودرو توسط ایران‌خودرو شکسته شد.

    دکتر مقیمی در این نشست تاکید کرد: ساخت داخل تکلیفی برای همه ماست و حتی به قیمت آنکه در قراردادهای ضرر کنیم باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

    مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در رابطه با این پروژه گفت: انتظار ما در این پروژه جهادی عمل کردن است و خود شما نیز جهاددانشگاهی هستید که این انتظارات را بیشتر می‌کند.

    امضای قرارداد بومی‌سازی طراحی و تولید TCU گیربکس‌های نیمه اتوماتیک

    در این نشست مشترک برمبنای تفاهم‌نامه‌ی 10 اردیبهشت‌ماه بین جهاددانشگاهی و شرکت ایران‌خودرو گزارشی از پیشرفت کار در رابطه با گسترش همکاری‌های فناورانه، فنی، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ی حوزه‌های مرتبط با خودرو ارایه شد.

    به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پایان این نشست یک قرارداد همکاری درزمینه‌ی «بومی‌سازی طراحی و تولید TCU گیربکس‌های نیمه اتوماتیک» به امضای دکتر علیرضا آخوندی، رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و مهندس داود اسماعیل‌پور مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه به امضا رسید. از TCU به‌عنوان کامپیوتر و واحد کنترل الکتریکی گیربکس اتومات نام می‌برند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو