فونیکسریمکسبهتام

طراحی ایرانی نرم‌افزار مدیریت شارژ در خودروهای برقی

عصر خودرو- متخصصان یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی موفق به طراحی نرم افزار مدیریت جریان برق در خودروهای برقی شدند.

طراحی ایرانی نرم‌افزار مدیریت شارژ در خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، آلودگی هوا پدیده ای است که در کلان شهرها به واسطه عوامل مختلف به وفور دیده می شود و تاکنون نیز بشر برای کاهش و از بین رفتن این امر راهکارهای بسیاری را ارایه داده است.

    این روزها لزوم استفاده از خودروهای برقی به عنوان راهکاری برای مقابله با  آلودگی هوا در کلان شهرها و در نتیجه حفاظت از محیط زیست روز به روز بیشتر احساس می شود و برخی از کشورها از این وسیله نقلیه برای کنترل و کاهش آلودگی هوا استفاده کرده اند، ایران نیز از جمله کشورهایی است که به این حوزه وارد شده است.

    یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با ورود به این عرصه، در حال تکمیل طرح نرم افزار مدیریت برق در خودروهای برقی است.

    محمدتقی عاملی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این نرم افمزار گفت: این روزها شرکت های مختلف درحال پیگیری تولید خودروهای برقی هستند و به نتایج موفقیت آمیزی نیز دست پیدا کرده اند، اما متخصصان این شرکت با نگاهی رو به آینده به دنبال طراحی برنامه ای برای مدیریت شارژ خودروهای برقی هستند.

    اتومبیل های برقی یا الکتریکی همان طور که از عنوان آن ها پیداست، برای حرکت کردن تنها از یک موتور برقی یا الکتریکی بهره می گیرند. این مدل موتور اتومبیل تنها به یک باتری و موتور الکتریکی مجهز شده است که امکان شارژ شدن در مکان یا ایستگاه های مخصوص به خود را دارد. از مزایای استفاده از این نوع موتور این است که بدون ایجاد آلودگی و تولید گازهای گلخانه ای با توجه به میزان توان باتری می تواند مسافت 100 تا 400 کیلومتر طی کند.

    وی بیان کرد: این شرکت با دید آینده نگری و نوآورانه به وجود آمده و این روزها با برنامه ریزی برای دست گرفتن بازار شارژ خودروهای هوشمند روزگار می گذراند و با همکاری بنیاد ملی نخبگان در حال نهایی کردن نرم افزار خود برای مدیریت برق در خودروهای الکتریکی است.

    مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: نرم افزار مدیریت جریان برق در خودروهای هیبریدی برای نخستین بار توسط متخصصان این شرکت در حال طراحی و آماده سازی است. تا به حال هیچ شرکتی به این حیطه وارد نشده و ما اولین شرکتی هستیم که در این خصوص فعالیت خود را شروع کرده ایم.

    وی گفت: این نرم افزار، برق موجود در خودروها را که به عنوان سوخت از آن استفاده می شود، مدیریت می کند. نحوه کارکرد این نرم افزار بسته به کارکرد و حجم برق در جریان و بخش های مختلفی که در مجموعه وجود دارد، تنظیم می شود.

    عاملی گفت: به احتمال زیاد این محصول دانش بنیان تا چهار ماه آینده رونمایی خواهد شد.

    وی یادآور شد: در حال حاضر شرکت های خودروسازی داخلی خودروهای برقی خود را در پلتفرم های شخصی و حمل و نقل عمومی تولید کرده اند و در حال آزمایش آن ها هستند. شرکت ما نیز  اولین شرکتی است که درحوزه مدیریت برق فعالیت می کند و آمادگی خود را برای ارائه خدمات به این شرکت ها پس از تولید انبوه محصولات خود اعلام می کند.

    عاملی در خصوص فعالیت این شرکت در تامین نیاز داخل و صادارت افزود: تامین نیاز خودروهای شخصی و ناوگان برقی عمومی کشور اولویت اول و وارد شدن به کشورهای همسایه بعد از تامین نیازهای داخلی، اولویت بعدی این شرکت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو