فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود فروش فوری خودرو منتفع می‌شوند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازار نفع می‌برند، می‌گوید چرا برخی به صورت رندوم با فشردن یک کلید در برخی مواقع بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به دست می‌آورند و در مقابل فردی که در این طرح‌ها برنده نشده از این سود محروم بماند؟

تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود فروش فوری خودرو منتفع می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح فروش فوری خودروسازان، گفت: آیا از خودروهایی که با قیمت درب کارخانه تحویل داده می‌شود، خیری به مردم می‌رسد یا تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازار نفع می‌برند؟ چرا برخی به صورت رندوم با فشردن یک کلید در برخی مواقع بیش از 100 میلیون تومان سود به دست می‌آورند و در مقابل فردی که در این طرح‌ها برنده نشده از این سود محروم بماند.

    قیمت خودرو تک نرخی شود

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسامی افزود: قیمت خودرو باید تک نرخی شود و مابه التفاوت قیمت واقعی و قیمت فروش در بازار به صورت مالیات از تولیدکننده پس گرفته و در سایر محل‌ها هزینه شود.

    این نماینده مردم مجلس یازدهم اضافه کرد: می‌توان از محل اعتبارات به دست آمده از تک نرخی شدن قیمت خودرو برای اشتغالزایی، نوسازی حمل و نقل عمومی، افزایش حقوق کارمندان، تولید ارزان قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و.. استفاده کرد.

    چند نرخی بودن فسادزا است

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کالاها از جمله ارز، خودرو و... چند نرخی است، این وضعیت فسادزا بوده و خیر آن نه تنها نصیب تولیدکننده و مصرف کننده نمی‌شود بلکه تنها جیب دلالان و سوداگران را پر می‌کند، با تداوم این روند قدرت خرید مردم کاهش یافته و منابع دولتی بدون آنکه منفعتی به مردم برساند کم می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو