فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان پشت ترامپ را خالی کردند

عصر خودرو-شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد همگام با جنرال موتورز از حمایت ترامپ در جلوگیری از اعمال قانون جدید آلایندگی در کالیفرنیا عقب‌نشینی کرده است.

خودروسازان پشت ترامپ را خالی کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، رویترز در این زمینه گزارش داد که شرکت خودروسازی نیسان ژاپن اعلام کرد همانند جنرال موتورز از حمایت از ترامپ در تلاش برای جلوگیری از اعمال قانون آلایندگی جدید در کالیفرنیا عقب نشسته است. هفته گذشته هم جنرال موتورز گفته بود دیگر از دعوی قضایی که ترامپ علیه ایالت کالیفرنیا برای جلوگیری از اعمال قوانین سختگیرانه‌تر آلایندگی در این ایالت به راه انداخته، حمایت نخواهد کرد. در واقع این اقدامی است که به نفع جو بایدن، نامزد پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا ارزیابی می‌شود.

    نیسان در بیانیه خود آورده: ما مطمئن هستیم مذاکرات سازنده در میان فعالان صنایع خودرو، دولت بایدن و مقامات ایالت کالیفرنیا می‌تواند به ایجاد استانداردهای ملی مشترک که با افزایش بهره‌وری و تامین نیازهای رانندگان همگام خواهد بود، منجر می‌شود.

    دو شرکت پیش‌تر در سال 2019 به همراه دیگر شرکت‌های خودروسازی نظیر تویوتا و فیات در تلاش برای جلوگیری از اقدام کالیفرنیا برای اجرای قوانین سختگیرانه‌تر در حوزه آلایندگی و بهره‌وری خودروها از ترامپ حمایت کرده بودند. البته هنوز هم شرکت‌هایی نظیر مزدا، هیوندا و کیا، میتسوبیشی و سوبارو و همچنین انجمن ملی نمایشگاه‌داران آمریکا پشت ترامپ ایستاده‌اند.

    فعالان صنعت خودروی آمریکا روز پنج‌شنبه دیداری با یکدیگر داشته‌اند ولی هنوز هم در این باره که چگونه خواسته‌های خود را پیش ببرند اختلاف دارند.

    بایدن اعلام کرده افزایش تولید خودروهای برقی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت وی خواهد بود و قرار است برای ساخت 550 هزار ایستگاه شارژ میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کند.

    در سال 2019 چند شرکت از جمله فورد، هوندا، فولکس واگن و بی.‌ام.‌و، به‌صورت داطلبانه توافق‌نامه‌ای را با مقامات کالیفرنیا برای کاهش آلایندگی خودروها امضا کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو