فونیکسریمکسبهتام

خودروی برقی خورشیدی با پیمایش ۱۰۰۰ مایل با هر بار شارژ

عصر خودرو- خودرو برقی که سازنده ی آن ادعا می کند نیازی به شارژ ندارد سال آینده راهی بازار می شود.

خودروی برقی خورشیدی با پیمایش ۱۰۰۰ مایل با هر بار شارژ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مدت ها است که شرکت آپترا Aptera‌ وعده می دهد که خودروهای برقی/ خورشیدی آن با قدرت پیمایش بالا به ازای هر بار شارژ به بازار می آید، حالا عکس و تصویر ویدیویی این خودروی سه چرخ را منتشر کرده است.

    سقف خودروی برقی آپترا به پنل های خورشیدی مجهز شده و می تواند تا 40 مایل (64 کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ کردن باتری بپیماید و در صورت شارژ کردن باتری تا 1000 مایل (1600 کیلومتر) نیاز به شارژ دوباره پیدا نمی کند. جمعه ای که گذشت مردم می توانستند با 100 دلار این خودرو را سفارش بدهند و در صورت انصراف همین 100 دلار به آنها مسترد می شود. این خودرو سال آینده به مشتریان تحویل می شود.

    بدنه این خودروی برقی خیلی به بدنه هواپیما شباهت دارد،‌ با این تفاوت که بال ندارد. همین عامل هم به آن ضریب 0.13 درگ می دهد و باعث می شود این خودرو در هر مایل فقط به 100 وات ساعت انرژی نیاز داشته باشد. چون باتری آن 100 کیلووات ساعت است، با هر بار شارژ باید بتواند 1000 مایل بپیماید. در روزهای آفتابی، به ازای ماندن زیر آفتاب هر روز به مقدار پیمایش 40 مایل، از انرژی خورشید ذخیره می کند. افزودن پنل خورشید روی در موتور و در صندوق عقب می تواند 24 مایل به دامنه پیمایش روزانه این خودرو بیفزاید. به بیانی می توان گفت بسته به محل زندگی شما و فاصله محل کار با زندگی، شاید نیاز به شارژ این خودرو نباشد چون هر روز به اندازه مورد نیاز، از خورشید انرژی می گیرد.

    صفر تا صد این خودرو 5.5 ثانیه است و در مدلی که به باتری 100 کیلووات ساعت مجهز است، و 2200 پوند وزن دارد، در حقیقت انگار راننده در حال راندن یک باتری بزرگ روی چهار چرخ است! شارژ شدن این باتری حداقل یک ساعت طول می کشد.

    این خودروی برقی سه چرخ، بین 25,900 تا 46,000 دلار قیمت گذاری شده است. اولین مدلی که عرضه می شود پارادایم و پارادایم پلاس نام دارد که معلوم نیست نام خودرو است یا فقط به امکانات داخل خودرو اشاره دارد.

    فعلا که این خودرو به کسی تحویل نشده و باید تا سال 2021 صبر کرد تا این خودرو وارد خیابان ها شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو