فونیکسریمکسبهتام

خودروهای پرتیراژ داخلی ارزان می‌شوند

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، در تشریح وضعیت بازار خودرو طی یک هفته فعالیت پس از تعطیلات دو هفته‌ای، ضمن تاکید براینکه ثبات قیمت‌ها در بازار آزاد، از پیش‌بینی ریزش بیشتر قیمت خودروهای داخلی طی چند هفته آینده با عرضه ۴۰ هزار خودرو وعده داده شده خودروسازان خبر داد.

خودروهای پرتیراژ داخلی ارزان می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سعید موتمنی  با بیان اینکه پس از تعطیلات دو هفته‌ای بازارها و بازار خودرو با آغاز به کار مجدد بازار در یک هفته اخیر، تغییرات چندانی در در قیمت‌ها مشاهده نشد اما در هر صورت قیمت‌ها با شیب بسیار ملایم، مسیر کاهشی خود را ادامه می‌دهد، ادامه داد: ریزش قیمت‌ها که از نیمه دوم آبان ماه نسبت به اوایل آبان ماه به میزان 30 درصد آغاز شد؛ ثابت مانده است. به عبارتی در خودروهای داخلی و همچنین مونتاژی‌ها همچنان همان 30 درصد کاهش باقی مانده است. 

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فرشندگان خودرو تهران در رابطه با وضعیت عرضه و تقاضا در بازار، گفت: تقاضای کاذب برای خرید خودرو در بازار فروکش کرده است. فروشنده در بازار وجود دارد اما تنها مصرف‌کننده واقعی برای خرید مراجعه می‌کند.

    وی پیش‌بینی کرد: احتمالا طی هفته‌های پیش‌رو (تا آخر آذرماه) قیمت خودروها ریزش مجدد داشته باشد؛ چراکه عرضه از سوی خودروسازان بیشتر شده و وعده شده که تا آخر ماه جاری، 40 خودرو وارد بازار شود. بنابراین در بازاری که خریدار کم و فروشنده زیاد است، قیمت‌ها ریزش خواهد داشت و تا احتمالا تا دو الی سه ماه آینده دیگر افزایش قیمت در بازار خودرو نخواهیم داشت.

    موتمنی خاطرنشان‌کرد: همچنین خودروسازان از تجاری شدن بیش از 100 هزار دستگاه خودروی دیگر تا پایان سال خبر می‌دهند، بنابراین با افزایش عرضه از سوی خودروسازان و آغاز کاهش قیمت‌ها، دلالان و واسطه‌ها نیز که پیش‌تر به قصد سرمایه‌گذاری در این بازار ورود کرده بودند، خودروهای خود را عرضه می‌کنند و با وجود فراوانی عرضه آن هم در بازار کم تقاضا، قیمت‌ها بیشتر افت خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو طی یک هفته اخیر نیز نشان می‌دهد که قیمت‌ها با شیب بسیار کم ریزشی نسبت به قیمت‌هایی که تا پیش از تعطیلات دو هفته‌ای کرونایی، همان کاهش 20 الی 30 درصدی خود را حفظ کرده است و می‌توان گفت که قیمت‌ها تقریبا به ثبات نسبی رسیده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو