فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت مطرح کرد:

تولید موفقیت آمیز موتورسیکلت برقی در ایران

عصر خودرو- دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت گفت: موتورسیکلت های برقی به دلیل اینکه تکنولوژی پیشرفته ای ندارند، در داخل توان تولید آن وجود دارد.

تولید موفقیت آمیز موتورسیکلت برقی در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهمن ضیا مقدم، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با اشاره به توان تولیدی کشور در خصوص موتور سیکلت های برقی، گفت: موتورسیکلت های برقی به دلیل اینکه تکنولوژی پیشرفته ای ندارد، در داخل توان تولید آن وجود دارد اما در مقابل استقبال از آن کم است.

    او بیان کرد: در حال حاضر موتور سیکلت برقی به طور فول CKD وارد می شود اما در کنار واردات، ساخت داخل هم داریم هم تیراژ تولید کم است. در بحث تولید موتور سیکلت بحث باتری آن مهم است که همین موضوع باعث گرانی آن شده است. برای این موضوع پیشنهاد داده ایم که دولت تولید و عرضه باتری موتور را بر عهده بگیرد.

    ضیامقدم  با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تولید موتورسیکلت برقی موفق نبوده چرا که حمایت‌های لازم فراهم نشده و توجیه اقتصادی برای مردم ندارد،گفت: در زمینه باتری این موتورسیکلت‌ها همچنان مشکل داریم. در صورتی که راهکاری برای کاهش قیمت موتورسیکلت‌های برقی صورت نگیرد ما همچنان در خصوص تولید این نوع موتورسیکلت‌ها با مشکل مواجه خواهیم بود.

    دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت تشریح کرد: باتری موتورسیکلت های برقی زود به زود خراب می شود  و از آنجایی که خیلی گران است، مورد استقبال زیادی قرار نمی گیرد اما اگر دولت تعمیر آن را بر عهده بگیرد مردم به سمت این نوع موتور می روند.

    او در رابطه با مشکلات تولید موتورسیکلت‌های برقی، اظهار کرد: چند سالی است که در کشور درگیر مشکلات تولید موتورسیکلت‌های برقی هستیم اما نیاز است مورد حمایت قرار گیرد. بازاری هم برای موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد و متقاضی برای این نوع موتورسیکلت‌ها بسیار کم است.

    دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با بیاناینکه 2 ، 3 شرکت تولیدی مختص به تولید موتورسیکلت برقی هستند، ولی پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه نیز هنوز اصرار دارند که تولید موتورسیکلت‌های برقی انجام شود. ما تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این است که برگه گواهی تهیه کنیم و این برگه‌ها مربوط به خودرو است که معادل موتورسیکلت قرار دادیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو