فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

هزینه ۱۰۰ میلیاردی برای ساخت یک کیلومتر از آزادراه تهران-شمال

پروژه با اعتبارات فعلی تا سه سال آینده نیز تمام نمی‌شود

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارش های واصله، برای ساخت هر کیلومتر از آزادراه تهران-شمال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، حال چگونه دولت می خواهد با بودجه ۲۳۰ میلیارد تومانی، این پروژه را به پیش ببرد.

هزینه ۱۰۰ میلیاردی برای ساخت یک کیلومتر از آزادراه تهران-شمال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به تعیین ردیف اعتباری 230 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال در لایحه بودجه سال 1400، گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت قرار است که بخشی از فاز دو این پروژه تا سال 1400 و مابقی پروژه طی زمان مشخصی مورد بهره برداری قرار گیرد، اما به نظر می رسد که با روند تخصیص اعتبارات، اجرای این پروژه و افتتاح آن چندین سال به طول بی‌انجامد.

    برای ساخت هر کیلومتر از آزادراه تهران-شمال حدود 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش های واصله، برای ساخت هر کیلومتر از آزادراه تهران-شمال حدود 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است، حال چگونه دولت می خواهد با بودجه 230 میلیارد تومانی، این پروژه را به پیش ببرد.

    روند اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال نباید به اعتبارات دولتی متصل شود

    وی گفت: در شرایط کنونی بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار پروژه آزادراه تهران-شمال مشغول به فعالیت است و بر اساس توافق میان این بنیاد و وزارت راه و شهرسازی، قرار است که اعتبارات این پروژه به صورت 50 درصد از سوی دولت و 50 درصد از سوی بنیاد تأمین شود. اما به نظر من روند اجرای این پروژه نباید به اعتبارات دولتی متصل شود.

    دولت باید سهم 50 درصدی خود را در پروژه آزادراه تهران-شمال به بخش خصوصی واگذار کند

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر من دولت باید سهم 50 درصدی خود را در پروژه آزادراه تهران-شمال به بخش خصوصی واگذار کند تا شرکت های خصوصی با همکاری بنیاد مستضعفان، این پروژه را به سرعت عملیاتی کنند، در غیر این صورت یا باید چندین سال منتظر اجرای پروژه باشیم و یا اینکه دولت باید بخش اعظمی از بودجه خود را برای تکمیل این پروژه در نظر بگیرد که این مسئله نیز امکان پذیر نیست.

    پروژه آزادراه تهران-شمال با اعتبارات فعلی تا سه سال آینده نیز به پایان نمی رسد

    رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر پروژه آزادراه تهران-شمال همچنان به بودجه های عمرانی دولت متکی باشد تا سه سال آینده نیز مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط