فونیکسریمکسبهتام

رحمانی فضلی اعلام کرد:

۵۳ درصد به ایستگاه های قطار شهری اضافه شد

نوسازی ۷۳ هزار تاکسی

عصر خودرو- وزیر کشور گفت: ۱۱۹ ایستگاه معادل ۵۳ درصد به ایستگاه‌های قطار شهری اضافه شده و ۶۹۱ واگن به تعداد ناوگان مترویی معادل ۳۷ درصد اضافه شد.

۵۳ درصد به ایستگاه های قطار شهری اضافه شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور که صبح پنجشنبه 27 آذرماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفت، تشکیل کمیسیون کلانشهرها بود یعنی درکنار بقیه کمیسیون‌های دولت، کمیسیونی به نام کمیسیون کلانشهرها تشکیل شد که مستقیماً امر تصمیم سازی و تقدیم لایحه و مقدمات قانون را در دولت فراهم کردیم.

    وی در همین راستا افزود: کمیسیون کلانشهرها با حضور شهردار تهران به عنوان نماینده شهرداران و همچنین حضور رئیس شورای عالی استان‌ها و بعلاوه با حضور بقیه کارشناسان دستگاه‌ها، یک کمیسیون تلفیقی از بخش عمومی غیر دولتی و دولت است.

    وزیر کشور گفت: امروز 99 پروژه شاخص با رقم 7 هزار و 950 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود تا مردم عزیز بتوانند از آن بهره مند شوند.

    وی ادامه داد: همچنین تا پایان این دولت، 180 پروژه دیگر را به مبلغ 25 هزار میلیارد تومان در دستورکار داریم.

    رحمانی فضلی با بیان اینکه از طریق کمیسیون کلانشهرها، به امور اساسی و نهادی مغفول مانده شهرداری‌ها رسیدگی شد، تصریح کرد: به طور مثال، بحث مدیریت پسماند از موضوعات بلاتکلیف در شهرداری‌ها و مشکل عموم مردم به ویژه مردم استان‌های شمالی بود که برای رفع آن، لایحه‌ای را تصویب کرده و به مجلس فرستادیم که تعیین تکلیف شد و امروز برای دومین سال اقدامات خوبی در حوزه پسماند درحال انجام است که با مشارکت دولت، مردم و شهرداری‌ها تأمین مالی می‌شود.

    وزیر کشور یکی از اقدامات مهم دیگر در این حوزه را، لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها اعلام کرد و گفت: شهرداری‌ها همیشه نسبت به این موضوع گلایه مند بودند، بنابراین مجبور بودند ازطریق برخی اقدامات مانند فروش تراکم و فضاها به اختصاص درآمد برای خود بپردازند که مشکلاتی را برای زیست شهری، ساخت و سازها، ترافیک شهری و سایر مسائل ایجاد می‌کرد که برای غلبه بر آن این لایحه در دولت تصویب و به مجلس رفت.

    وی اضافه کرد: همچنین لایحه مدیریت شهری از موضوعات بسیار مورد نیاز شهرداری‌ها بود که مراحل بررسی‌ها را کاملاً طی کرده و ارسال شده است.

    رحمانی فضلی با اشاره به اینکه لایحه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی بود که کاملاً نظام بخشی شد، افزود: در شهرداری‌ها حدود چهار و نیم برابر نیروی موردنیاز، نیرو داریم. این مسئله به این دلیل بود که نحوه استخدام و به کار گیری نیروها سامان یافته نبوده و اعمال نظرهای زیادی صورت می‌گرفت و این امر برای شهرداری‌ها مشکل ایجاد می‌کرد. با تقدیم این لایحه، این موضوع تقریباً تعیین تکلیف و قانون مند شده است.

    وی افزود: همچنین در حوزه‌های آسیب شناسی های مختلف در حوزه شهرها، اسناد مختلفی را تصویب و به رئیس جمهور و اعضای دولت ارائه کردیم که تصویب شده و اکنون اجرا می‌شود.

    وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود آماری از اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی درونشهری ارائه کرد و گفت: 179 کیلومتربه طول قطار شهری معادل 54 درصد کل خطوط در حال بهره برداری اضافه شد. 119 ایستگاه معادل 53 درصد به ایستگاه‌های قطار شهری اضافه شده و 691 واگن به تعداد ناوگان مترویی معادل 37 درصد اضافه شد. همچنین در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوس رانی، 1160 دستگاه اتوبوس نوسازی و 1200 دستگاه بازسازی شد. در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز، توانستیم 73 هزار تاکسی را تعویض و نوسازی کنیم.

    وی افزود: در حوزه ماشین آلات و امکانات امور عمرانی شهرداری، 4020 ماشین آلات خدماتی و 3287 ماشین آلات عمرانی اضافه شد.

    رحمانی فضلی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه‌های زیست محیطی، اقدامات بسیارخوبی در شهرداری‌ها انجام گرفته است، عنوان کرد: حدود 74 درصد جمعیت کشور شهری است و این امر مستلزم این است که زمینه و بستر خدمات رسانی و ایجاد امکانات زیست سالم را برای مردم در شهرها ایجاد کنیم وگرنه دچار مسائل حاشیه نشینی و مسائل اجتماعی ناشی از آن خواهند شد.

    وزیر کشور در فراز دیگری از اظهارات خود به راه اندازی حدود 18 سامانه و 24 بانک اطلاعاتی در وزارت کشور پرداخت و گفت: پیش از این معاینه فنی به صورت دستی انجام می‌شد که اعمال نظر و سلیقه در آن بسیار صورت می‌گرفت اما اکنون به صورت کاملاً الکترونیکی است و بررسی‌ها کاملاً دقیق است.

    وی همچنین اشاره کرد: در حوزه آموزش هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. شهرداری‌ها را مکلف کردیم تا برنامه محور باشند. اکثر شهرداری‌ها برنامه پنج ساله دارند که متناسب با آن برنامه‌ها بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت می‌شود.

    رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: علاوه بر 12 پروژه شاخص مدیریت شهری که امروز با حضور همکاران در 5 شهر کشور و به دستور رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، تعداد 87 پروژه با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 464 میلیارد تومان مشتمل بر 36 پروژه حوزه حمل و نقل و 18 پروژه حوزه فرهنگی، تفریحی و گردشگری، 17 پروژه در حوزه محیط زیست و خدمات شهری و 16پ روژه در حوزه بازآفرینی شهری و مدیریت و توسعه شهرها آماده است که با فرمان رئیس جمهور توسط استانداران و مقامات محلی در روزهای آتی به بهره برداری خواهند رسید

    وزیر کشور در پایان گفت: خداوند متعال از زحمات همه همکاران بنده در شهرداری‌ها راضی باشد. همه ما در شهرداری‌ها از زحمات و تلاش‌ها و راهنمایی‌های مدبرانه شهری رئیس جمهوری و از دولت به دلیل هماهنگی‌ها و همراهی‌ها و همدلی‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم همه زحمات مورد قبول خداوند قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو