فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

اختصاص ۱۴۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

عصر خودرو- مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: یک هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با هماهنگی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور اختصاص یافت.

اختصاص ۱۴۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: به دنبال نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین افزایش قیمت خودرو، این تعداد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سازمان‌های تاکسیرانی کشور قرار خواهد گرفت که این اقدام می‌تواند شروع خوبی برای ادامه نوسازی تاکسی‌های فرسوده باشد

    وی با بیان اینکه در این طرح سازمان تاکسیرانی شهرها، اولویت‌های خود را برای دریافت این تسهیلات اعلام خواهند کرد، گفت: این تسهیلات با نرخ سود 9 درصد خواهد بود و زمان باز پرداخت آن هم 60 ماه و بانک عامل آن هم پست بانک است.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در مرحله نخست اعطای این تسهیلات شامل یک هزار و 400 راننده تاکسی که خودروهای فرسوده دارند، خواهد شد و در حال پیگیری هستیم تا با مساعدت سازمان شهردای ها و دهیاری‌ها و همچنین بانک عامل، پرداخت این تسهیلات به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی ادامه یابد.

    ضامنی ادامه داد: در این طرح سعی شده، اولویت‌های پرداخت تسهیلات متناسب با عملکرد و تعداد تاکسی‌های فرسوده سازمان تاکسیرانی هر شهر باشد تا حداقل نوسازی تاکسی‌های فرسوده در این شهرها انجام شود.

    وی ادامه داد: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شامل سمند و پژو 405 با استاندارد و سطح آلایندگی یورو5 است و قیمت هم توسط خودرو ساز اعلام خواهد شد.

    ضامنی با بیان اینکه شرایط استفاده از مزایای اسقاط تاکسی‌های فرسود مانند سابق است، اضافه کرد: بعد از اینکه راننده تاکسی متقاضی فرآیند ثبت نام را انجام دادند و به بانک معرفی می‌شوند و بعد از تکمیل ثبت نام برای آنها پیش فاکتور صادر می‌شود و مابقی وجه مورد نظر به خودرو ساز از طریق اعطای تسهیلات پرداخت خواهد شد.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تا مهر امسال چهار هزار و935 تاکسی نوسازی با استاندارد یورو چهار نوسازی و تحویل متقاضیان شدو فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو 5 براساس اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از 15 آبان ماه با هدف تداوم نوسازی تاکسی‌های فرسوده دوباره از سر گرفته شد و امیدواریم در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی بتوانیم با همکاری شرکت خودروساز (ایران‌خودرو) عملکرد قابل‌قبولی در این بخش ارائه کنیم.

    وی تاکید کرد: بر این اساس تا کنون دو هزار و 500 متقاضی تکمیل ثبت نام کرده اند و مبلغ مورد نظر قیمت خودرو را هم پرداخت کرده اند و امیدواریم که تا پایان ماه آینده هم بتوانیم خودروهای آنها را تحویل دهیم و بر این اساس از ابتدای امسال تا پایان سال 12 هزار تاکسی نو سازی خواهد شد.

    ضامنی افزود: اکنون 192 هزار تاکسی در سن فرسودگی قرار دارند و این تعداد تاکسی فرسوده تا پایان سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو