فونیکسریمکسبهتام

مراجعه ۹۲۲۹ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معانه فنی خودروهای تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، ۱۱ هزار و ۱۲ دستگاه خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کرده که ۹ هزار و ۲۲۹ دستگاه از آن مربوط به اتوبوس‌های شرکت واحد است.

مراجعه ۹۲۲۹ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حسین مقدم با اشاره به مراجعه یک میلیون و 237 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران، بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته تقریباً تغییری نداشته است. در حال حاضر روزانه 4 هزار و 500 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند.

    وی افزود: وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریباً تمامی مراکز معاینه فنی خودروهای تهران فاقد صف انتظار هستند.

    مقدم با بیان اینکه از آمار اعلامی، 886 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده، گفت: 17 درصد از این آمار در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 11 درصد در آزمون هم‌راستایی چرخ‌ها، 4 درصد در آزمون کمک فنر، 14 درصد در آزمون تست ترمز و 16 درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند. در مجموع 37 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، تعداد گواهی‌های معاینه فنی صادر شده در 9 ماه گذشته را 838 هزار عدد ذکر کرد و افزود: 225 هزار گواهی از این تعداد مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود 25 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

    مقدم درباره تعداد مراجعات خودروهای سنگین، توضیح داد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، 11 هزار و 12 دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کرده که 9 هزار و 229  دستگاه از آن مربوط به اتوبوس‌های شرکت واحد است.

    به گفته وی، شهر تهران از بضاعت سه مرکز معاینه فنی تک خطه  مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو مرکز آن در توقف‌گاه‌های شرکت واحد واقع شده است.

    مقدم با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران از 10 آبان 1399، بیان کرد: از ابتدای شروع این آزمون تا پایان آذر، 25 هزار و 977 دستگاه خودرو آزمون شده که 334 دستگاه به علت شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده‌اند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: فرایند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو آزمون‌گران مرتبط صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار دهنده (بوق) شناسایی کنند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است، هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه «سیمفا» اقدام می‌کنند.

    به گزارش ایرنا، شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند. همچنین در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هرگونه سوال با سامانه پاسخگو 96006000 تماس حاصل کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو