فونیکسریمکسبهتام

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان خبرداد:

قیمت لاستیک تک نرخی می‌شود

کاهش عرضه برای همه استان‌های کشور بوده است

عصر خودرو- معاون امور اقتصادی استاندار زنجان، گفت: دلایل متعددی برای کاهش عرضه لاستیک در کشور وجود داشت که در استان زنجان نیز اتفاق افتاد که با بررسی دلایل در این زمینه قیمت لاستیک تک نرخی می‌شود.

قیمت لاستیک تک نرخی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  ایلنا، محمدرضا آبی پور، با اعلام این خبر گفت: تصمیمات در خصوص لاستیک در ستاد تنظیم بازار کشور اخذ شده است و بر اساس اعلام واحدهای تولید کننده که قیمت تمام شده را لحاظ می‌کنند، قیمت‌گذاری انجام می‌شود.

    معاون امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه افزایش و یا کاهش قیمت لاستیک فقط مختص استان زنجان نیست، ادامه داد: واحدهای تولیدی داخلی به میزانی که قیمت تمام شده محصول افزایش یابد و با تایید سازمان حمایت افزایش قیمت را اعلام می‌‌کنند.

    آبی پور، با اشاره به دوگانه شدن قیمت لاستیک در چند ماه اخیر، افزود: لاستیک وارداتی قبلا با ارز 4 هزار و 200 تومانی عرضه می‌شد که پس از آزادسازی قیمت، دو گانه شدن قیمت مشکلاتی را به وجود آورد.

    معاون امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه دوگانه شدن قیمت موجب ایجاد مشکلاتی برای نمایندگان عرضه و توزیع لاستیک شد، بیان داشت: برخی نمایندگان با ارز آزاد لاستیک وارد کرده و مابقی نیز با ارز 4 هزار و 200 تومانی اتفاق افتاد که این امر موجب شد بخشی از سرمایه نمایندگان در مخاطره قرار گیرد.

    آبی‌‌پور تصریح کرد: هنگامی که قیمت لاستیک دو نرخی شد مردم به سمت خرید لاستیک ارزان قیمت روی آورده و مشکلاتی برای وارد کنندگان لاستیک به وجود آمد.

    وی، یادآورشد: در ارزیابی اخیر این دو نرخی شدن از بین رفته و قرار است لاستیک با قیمت مصوب به بازار عرضه شود تا دوگانگی قیمت از بین رفته و سرمایه عرضه کنندگان نیز حفظ شود.

    آبی پور،  با بیان اینکه نباید سرمایه نمایندگان خرید و عرضه لاستیک استان که مباشران استان محسوب می‌شوند از بین برود، گفت: کاهش عرضه برای همه استان‌ها بوده است.

    معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ابتدای سال به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور با کاهش عرضه به دلیل کاهش واردات مواجه شدیم که اخیرا این کاهش جبران شده است، بیان داشت: در سه ماهه اول امسال عرضه لاستیک در حوزه جهانی 30 درصد کاهش یافت که این کاهش در برخی کالاها تا 60 درصد بود.

    آبی‌پور ، اضافه کرد:  کمبود لاستیک با تدابیر اندیشیده شده در حال جبران بوده و احتمال افزایش عرضه در چند هفته اخیر وجود دارد.

    وی افزود: با افزایش تولید داخلی به ویژه نخ تایر در استان زنجان که تولید کننده نخ تایر برای واحدهای تولیدی داخلی است، میزان عرضه لاستیک افزایش می‌یابد.

    آبی پور ، ادامه داد: علاوه بر تحریم و محدودیت انتقال ارز، شیوع بیماری کرونا نیز محدودیت‌های خاصی در حوزه لاستیک به وجود آورد که این مشکلات در حال ترمیم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو