فونیکسریمکسبهتام

داستان تکراری کلاهبرداری امدادخودروهای متفرقه و گلایه‌های مردمی

عصر خودرو- رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران می‌گوید: امدادخودروهای بی‌نام و نشان و متفرقه بخش بزرگی از شکایت‌های واصله به این اتحادیه را در هشت ماهه امسال به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود ضمن برخورد با آنها، مردم نیز به این کلاهبرداران اعتماد نکنند.

داستان تکراری کلاهبرداری امدادخودروهای متفرقه و گلایه‌های مردمی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، قیافه‌اش در هم و عصبانی است. می‌گوید در حال رانندگی در یکی از اتوبان‌های پایتخت متوجه بالا رفتن بی‌رویه آمپر آب خودرو شده و در گوشه‌ای در حاشیه اتوبان پارک می‌کند.

    یک راننده گذری با متوجه شدن خرابی خودرو، با بالا زدن درب کاپوت و باز کردن درب مخزن آب می‌گوید: «خدا رو شکر واشر سرسیلندر نسوزانده».

    سریع‌ترین فکری که به ذهنش خطور می‌کند جست‌وجوی ساده اینترنتی امدادخودرو است. با اولین شماره‌ای که در سرچ مشخص می‌شود تماس گرفته و خانمی پشت خط بلافاصله برای ارسال امدادخودرو آدرس محل خرابی اتومبیل را می‌پرسد.

    خودروی سمند به محل اعزام شد، اما حتی به نام و نشان امدادخودرو نیز توجه نمی‌کند. فردی با ظاهر موجه پس از بررسی اولیه می ‌گوید: امکان تعمیر در اینجا وجود ندارد و باید خودرو به تعمیرگاه اعزام شود و خودش پشت فرمان می‌نشیند و در حالی که همچنان آمپر آب خودرو بالاست با سرعت زیاد به سمت تعمیرگاه حرکت کرد.

    نتیجه این حرکت، سوختن واشر سرسیلندر خودرو بود و پس از یک هفته با پرداخت هزینه 6 میلیون تومانی خودرو را تحویل گرفت، اما هرچه بابت این موضوع و اینکه مکانیک اعزام شده نباید خودرو را در چنین حالتی حرکت می‌داد زیر بار نرفتند و پس از دریافت کل مبلغ، اجازه ترخیص خودرو را دادند. 

    جالب آنجاست که وقتی خواست از این شرکت شکایت کند متوجه درج سه نام مختلف با اسامی عجیب و غریب با همان شماره ای شد که در روز خرابی خودرو تماس گرفته بود.

    براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها، امدادگران متفرقه در تازه‌ترین شگرد خود با دست‌کاری خودروهای پارک شده، اقدام به از کار انداختن خودرو کرده و سپس به عنوان امدادخودرو گذری به ساده‌ترین روش، اقدام به تعمیر خودرو کرده و دستمزدهای کلان از مالک دریافت می‌کردند.

    در پی تماس‌های مردی با خبرگزاری جمهوری اسلامی و گلایه‌های متعدد درخصوص استفاده از خدمات برخی امدادخودروهای متفرقه با نام و نشان‌های عجیب و غریب که در بسیاری موارد به اخذ مبالغ بالا از افراد و رفع نشدن مشکلات خودروهایشان منجر شده، «علیرضا نیک‌آیین» رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: این امدادخودرویی‌ها در اتوبان‌ها و جاده‌های مختلف بر سر راه خودروهایی که خراب شده و در گوشه‌ای پارک شده‌اند سبز می‌شوند و مردمِ مستاصل نیز به‌ناچار به آنها اعتماد می‌کنند.

    وی بیان‌داشت:‌ با توجه به عدم‌آشنایی اکثر صاحبان خودروها با مسائل فنی، به‌طور معمول به حرف‌ها و توصیه‌های این امدادخودرویی‌ها اطمینان کرده و با بوکسل کردن خودروهایشان به مراکز مد نظر آنان موافقت می‌کنند.

    نیک‌آیین گفت:‌ در هشت ماهه امسال بخش زیادی از شکایت‌های واصله به اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران را همین مورد تشکیل داده که در بسیاری موارد منجر به صدور فاکتورهای نجومی برای تعمیر خودروها، تعویض نشدن قطعاتی که باید تعویض می‌شدند و باقی گذاشتن مخارج زیادی روی دست مردم و صاحبان خودروها شده است.

    وی، ضمن توصیه به مردم در عدم اعتماد به این خودروبرها، خاطرنشان‌کرد: با هماهنگی استانداری تهران، اقداماتی برای مقابله با این متخلفان در دستور کار قرار گرفته است.

    گفتنی است ناوگان امداد شرکت‌های خودروساز داخلی منقوش به دورنویسی مشخص با برچسب کد امدادگر، شماره تماس و چراغ‌گردان بوده و پیش از رسیدن امدادگر، مشخصات خودروی امدادی و کد امدادگر از طریق پیامک برای امدادخواه ارسال می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو