فونیکسریمکسبهتام

یک نماینده مجلس شورای اسلامی:

سایپا در همکاری با نیروهای مسلح برای بومی سازی قطعات خودرو، آرزوی دیرینه ملت و نظام را برآورده کرد

عصر خودرو- یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری سایپا با نیروهای مسلح در جهت بومی سازی قطعات خودرو و ساخت خودرو در داخل گفت: سایپا در همکاری با نیروهای مسلح برای بومی سازی قطعات خودرو، آرزوی دیرینه ملت و نظام را برآورده کرد.

سایپا در همکاری با نیروهای مسلح برای بومی سازی قطعات خودرو، آرزوی دیرینه ملت و نظام را برآورده کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، علی اکبر علیزاده نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی همکاری سایپا با نیروهای مسلح در جهت ساخت خودرو در داخل را یک اقدام خوب توصیف کرد و گفت: ما یک ظرفیت بسیار عظیمی در صنایع دفاعی اعم از وزارت دفاع، سپاه و ارتش داریم که ثمرات خوب تولیدات آنها را می توان در بخش های مختلف مشاهده کرد.

    وی با تاکید بر اینکه ساخت خودرو و قطعات آن در داخل از آرزوهای دیرینه ما بود، تصریح کرد: خودروسازان از این ظرفیت و امکانات موجود کشور باید در جهت خودکفایی و تولید در داخل استفاده کنند که خوشبختانه شرکت سایپا این قدم را بر داشته و این اقدام علاوه بر بی نیازی در داخل،  باعث باز شدن دروازه های صادرات هم خواهد شد.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چرخه ساخت خودرو در داخل کشور از سوی سایپا و تلاش برای بی نیازی از شرکت های خارجی و خنثی سازی تحریم ها گفت: باید باور کنیم که دشمنان ما به ما کمک نمی کنند، استقلال در خودباوری و خودکفایی است و نمی توان منتظر ماند که دشمن ما را مستقل کند.

    علیزاده افزود: روزی که بتوانیم در بازارهای منطقه ای و جهانی نقش آفرینی کنیم و وابسته نباشیم، آن روز یک جشن است. انشاالله خودروسازان ما بتوانند به عنوان یک خودروساز برجسته در سطح جهان خودشان را به کل مردم جهان نشان دهند.

    وی با اشاره به تلاش های مدیران سایپا در دوران تحریم های ظالمانه آمریکا برای صنعت خودرو، با بیان اینکه تحریم ها هم تهدید هستند و هم فرصت، تصریح کرد: تهدید به این دلیل که در دوران وابستگی سابق، شرکت های خارجی برخی امور را به ما می دادند و ما تحت لیسانس آنها کاری را انجام می دادیم اما در دوران تحریم با قطع همکاری، بازار و تولیدمان از دستمان می رفت.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنر یک کشور این است که تهدید را به فرصت تبدیل کند، افزود: وقتی کشورهای خارجی اعلام کردند که به دلیل تحریم هیچگونه فروش از جمله تسلیحات نظامی به ایران نداریم، عزیزان صنایع دفاع ما همین تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در حال حاضر ما یک ابر قدرت قوی دنیا هستیم که هیچ کس جرات ندارد نگاه غیر صحیحی به نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

    علیزاده گفت: در بحث خودرو هم همین است از یک طرف این تحریم ها تهدید است اما در داخل فرصت است که باید از آن بهره برداری کرد.

    نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما با توجه به قدرت صنایع دفاعی مان، از این فرصت ها استفاده کنیم تهدید را به فرصت تبدیل می کنیم و دشمن در آینده با بیچارگی و ذلت به زانو در می آید و اعلام همکاری می کند و ما آن وقت از موضع عزت با آنها برخورد می کنیم و امیدواریم سایپا این قدرت را داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو