فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری مطرح کرد:

واگذاری ۳میلیون حلقه لاستیک سنگین دولتی به رانندگان در ۳ سال اخیر

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری گفت: از سال ۹۷ تا کنون ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار حلقه لاستیک سنگین با نرخ دولتی به رانندگان خودروهای سنگین باری و مسافری بین شهری واگذار شده است.

واگذاری ۳میلیون حلقه لاستیک سنگین دولتی به رانندگان در ۳ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، داریوش باقرجوان ظهر امروز در برنامه زنده شبکه خبر درباره توزیع لاستیک سنگین میان رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: در سال 97 سامانه‌ای برای تولید و عرضه لاستیک ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایجاد شد که توزیع لاستیک از طریق این سامانه صورت می‌گرفت.

    وی با بیان اینکه از سال 97 تاکنون سامانه ارز دولتی شکل گرفته و در حال فعالیت است گفت: در این سامانه 3 میلیون و 250 هزار حلقه لاستیک وارد در سامانه شده و از این تعداد 2 میلیون و 997 هزار حلقه لاستیک در اختیار رانندگان و بنا به حرکت و پیمایش در اختیار آنها قرار گرفته است.

    این مقام مسئول در سازمان راهداری ادامه داد: 273 هزار حلقه لاستیک هم اکنون در سامانه سازمان راهداری وجود دارد و متناسب با ظرفیت و بنا به شرایط ناوگان و بر اساس پیمایش ناوگان در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

    باقرجوان اظهار کرد: تعدادی حلقه لاستیک هم در سامانه کالا به نام وزارت صمت وارد شده و امکان تأمین لاستیک نیمایی از طریق آن سامانه وجود دارد.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری بیان کرد: این لاستیک‌ها تنها برای ناوگان باری سنگین، اتوبوس و مینی بوس تأمین شده و تمامی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی که در قالب ناوگان تجاری فعالیت می‌کنند می‌توانند از این لاستیک‌ها استفاده کنند.

    باقر جوان بیان کرد: ثبت‌نام هم اکنون در این سایت وجود دارد و رانندگان می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در این سامانه حواله لاستیک سنگین را دریافت کنند.

    وی تصریح کرد: سامانه کالا و یا سامانه جامع تجارت نیز راه اندازی شده و رانندگان علاوه بر سهمیه دولتی که بر اساس پیمایش از این سامانه دریافت می‌کنند ماهانه یک حلقه لاستیک می‌توانند دریافت کنند.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث ذخیره لاستیک و تأمین آن باید وزارت صمت همکاری کند چراکه جزو وظایف ذاتی وزارت صمت است و در آینده هم باید برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد تا چرخه حمل و نقل به صورت کامل بچرخد.

    باقر جوان تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تردد در این ایام باید ناوگان سنگین باری و مسافری از لحاظ لاستیک مشکلی نداشته باشند چون بخش ناوگان باری اقدام به تخلیه و بارگیری کالای اساسی می‌کنند بنابراین باید زنجیره تأمین و به صورت کامل شکل گیرد تا دچار مشکل نشوند.

    وی ادامه داد: مصوبه‌ای در ابتدای امسال ایجاد شده بود که گروه ارزی لاستیک از گروه دولتی به گروه نیمایی تغییر یافت و همین تغییر در قیمت گذاری لاستیک بسیار تأثیر داشته است.

    مدیرکل مسافری سازمان راهداری یادآور شد: وظیفه ذاتی وزارت صمت تأمین و تولید است و این تغییرات در افزایش قیمت لاستیک بسیار مؤثر است اما با این وجود رانندگان این موضوع را به دلیل شرایط کشور قبول کرده اند که البته ما هم ابزارهای تشویقی در این خصوص در نظر گرفته ایم؛ یکی از ِاین ابزارها، محاسبه کرایه حمل بر اساس تن-کیلومتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو