فونیکسریمکسبهتام

افزایش تیراژ تولید خودرو در کشور به ۱.۵ میلیون دستگاه در سال آینده

عصر خودرو- دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حمل و نقل پیشرفته گفت: تیراژ تولید خودرو کشور در حال رسیدن به یک میلیون است و امیدواریم سال بعد به یک و نیم میلیون دستگاه برسد.

افزایش تیراژ تولید خودرو در کشور به ۱.۵ میلیون دستگاه در سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حمل و نقل پیشرفته با تاکید بر اینکه توجه به تولید داخلی باید به صورت سیاست پایدار و ماندگار باشد، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که تغییرات محیطی از جمله تحریم‌ها بر روی تولید اثر نگذرد.

    منوچهر منطقی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: اگر فرآیند به گونه‌ای باشد که واردات از خارج، راحت اتفاق بیافتد اقبال به داخلی سازی، کمتر می‌شود، اما اگر محدودیت‌هایی برای واردات داشته باشیم اقبال به سمت داخل بیشتر می‌شود.

    وی ادامه داد: تا زمانی که حرکت نگاه به داخل، نهادینه نشود نگاه به خارج، همچنان قوی هست.

    منطقی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات خودرو‌های تولید داخل، مصرف بالای سوخت است، اضافه کرد: از 5 سال پیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باکمک یک شرکت دانش بنیان تولید فناوری کاهش مصرف سوخت در داخل را در دستور کار قرار داد و در مرحله نخست، خط تولید با ظرفیت 150 هزار و تا 2 سال دیگر 500 هزار موتور با مصرف زیر 5 درصد خواهیم داشت.

    منطقی اضافه کرد: این موتور‌ها را به خودروساز‌های بزرگ پیشنهاد دادیم، اما هیچکدام از آن‌ها از این موتور‌ها استقبال نکردند و گفتند اصولا باید موتور‌های خود را خودمان بسازیم، اما در مقابل، خودروساز‌های کوچکتر از این موتور‌ها استقبال کردند.

    دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حمل و نقل پیشرفته با اشاره به اینکه پیش از تحریم‌ها یک و نیم میلیون خودرو در سال تولید می‌کردیم، گفت: اکنون بر اثر تحریم‌ها و به علت کمبود قطعات با فناوری پیچیده تولیدمان نصف شد.

    وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان کوچک، متوسط و بزرگ در حال کار بر روی فناوری‌ها هستند و تیراژ تولید خودرو در حال رسیدن به یک میلیون است و امیدواریم سال بعد به یک و نیم میلیون برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو