فونیکسریمکسبهتام

تا پایان آذرماه امسال؛

زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید

عصر خودرو- ارائه صورت‌های مالی ۹ ماهه خودروسازان به بورس، نشان می‌دهد که زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو) تا پایان آذرماه سال جاری، حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان متضرر شده‌اند.

زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،  از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، با وجود اینکه رشد هفت درصدی در آمار تولید این خودروسازان طی 9 ماهه امسال در مقایسه با 9 ماه نخست سال گذشته ایجاد شده است؛ نه‌تنها زیان انباشته ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو کاهش پیدا نکرده، بلکه این زیان‌دهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشتر هم شده است. 

    طبق صورت‌های مالی خودروسازان، گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان آذر،   بیش از 11 هزار و 400 میلیارد تومان زیان کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (7994 میلیارد تومان) حدود 3500 میلیارد تومان افزاش پیدا کرده است.   در مجموع میزان زیان انباشته ایران‌خودرو تا پایان آذرماه سال جاری، قریب به 26 هزار میلیارد تومان (25 هزار و 800 میلیارد تومان) ثبت شده است.

    در گروه خودروسازی سایپا نیز در 9 ماهه سال جاری بیش از  3800 میلیارد تومان متضرر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (نزدیک به 3300 میلیارد تومان) حدود 500 میلیارد تومان افزایش زیان را نشان می‌دهد. این شرکت تا پایان آذرماه  امسال بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

    سومین خودروساز بزرگ ایران، طی 9ماه نخست سال جاری، بیش از 1247 میلیارد تومان زیان کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (895 میلیارد تومان)، بالغ بر 350 میلیارد تومان افزایش ضرردهی داشته است. در نهایت هم صورت‌های مالی پارس‌خودرو نشان از زیان انباشته بیش از  4100 میلیارد تومانی تا پایان آذر 1399 دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط