فونیکسریمکسبهتام

تولید خودرو در انگلیس به پایین‌ترین حد در نزدیک به ۴ دهه گذشته رسید

عصر خودرو- انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان وسایل نقلیه موتوری انگلیس اعلام کرد که تولید خودرو در این کشور در یک سال گذشته به علت بحران مالی ناشی از شیوع کرونا و کاهش تقاضا به پایین ترین حد در ۳۷ سال گذشته رسید.

تولید خودرو در انگلیس به پایین‌ترین حد در نزدیک به ۴ دهه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مایک هاوز رئیس انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان وسایل نقلیه موتوری انگلیس با اعلام این خبر افزود که در سال گذشته میلادی 920 هزار و 928 خودرو تولید شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (2019) 29.3 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    وی خاطر نشان کرد که موج تعطیلی کارخانه‌ها و کاهش سطح تقاضا برای خرید خودرو، سطح تولید را به پایین ترین حد در یک نسل رسانده است.

    واردات و صادرات خودرو در انگلیس هم به گفته این فعال اقتصادی به ترتیب 30.4 درصد و 29.1 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. هاوز می‌گوید که از هر 10 دستگاه خودروی تولیدی در انگلیس 8 دستگاه روانه اتحادیه اروپا می شود.

    اتحادیه اروپا به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان وسایل نقلیه موتوری انگلیس بزرگترین مقصد صادرات خودرو برای این کشور به شمار می‌رود. هرچند میزان آن در سال گذشته 30.8 درصد کاهش یافت.

    صادرات به مقاصد غیر اروپایی نیز سال گذشته شاهد کاهش قابل توجهی بوده است. بر اساس اظهارات مایک هاوز، صادرات خودرو به آمریکا، ژاپن و استرالیا به ترتیب 33.7 ، 21.6 و 21.8 درصد کاهش داشته است.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان وسایل نقلیه موتوری انگلیس می‌گوید آمارها بیانگر پیامدهای فاجعه‌بار همه‌گیری کرونا بر صنعت خودروسازی است.

    وی علاوه بر بحران کرونا، مشکلات گمرکی ناشی از برگزیت را از دیگر چالش‌های عمده برای فعالان عرصه خودروسازی توصیف کرد

    پیش‌بینی‌های مستقل حاکیست که تولید خودرو در سال جاری میلادی کمی از سقف یک میلیون دستگاه تجاوز خواهد کرد. این درحالیست که میزان تولید خودرو در انگلیس در سال 2016 میلادی 1.7 میلیون دستگاه گزارش شده است.

    هاوز معتقد است که بازگشت به آمارهای گذشته به تداوم پیامدهای همه‌گیری کرونا، سرعت بازگشایی نمایشگاه‌های خودرو و پذیرش شرایط جدید گمرکی ناشی از برگزیت بستگی دارد. وی خاطر نشان کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اوضاع را نسبت به قبل پیچیده‌تر کرده است.

    انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان وسایل نقلیه موتوری انگلیس سپتامبر گذشته نیز از ضرر هنگفت کرونا و برگزیت برای صنعت خودروسازی و کاهش چشمگیر تولید و فروش خودرو در این کشور خبر داده بود.

    کارشناسان معتقدند که برگزیت بدون توافق تجاری، 55 میلیارد پوند به صنعت خودروسازی انگلیس خسارت وارد می‌کرد. با این حال مشخص نیست که توافق تجاری بدست آمده بتواند صنعت خودروسازی انگلیس را از سراشیبی که در آن قرار دارد نجات دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو