فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت خبر داد:

برنامه‌ریزی برای توسعه ساخت داخل اجزا و قطعات وارداتی صنعتی

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی از واردات تامین می‌شود که برای داخلی‌سازی آنها برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌ریزی برای توسعه ساخت داخل اجزا و قطعات وارداتی صنعتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهدی صادقی‌نیارکی درخصوص نگرانی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان از باز شدن درهای کشور به روی واردات با بهبود احتمالی فضای سیاسی بین‌المللی، افزود: بر اساس مجوز صادر شده از سوی شورای هماهنگی سران قوا، واردات نزدیک به 2 هزار و 500 ردیف از مجموع هشت هزار ردیف تعرفه کالایی که به اندازه کافی در کشور تولید می‌شوند، ممنوع است و این ممنوعیت‌ها ادامه دارد.

    وی بیان‌داشت: علاوه بر آن، وزارت صنعت درخصوص کالاهایی که به مرحله ساخت داخل می‌رسند از اعضای کمیسیون ماده یک قانون مقررات صادرات و واردات، حمایت‌های تعرفه ای را تقاضا می‌کند.

    صادقی‌نیارکی همچنین به مدیریت ثبت سفارش‌ها اشاره کرد و گفت: برپایه منابع ارزی که قابل تخصیص باشند، مقدار ثبت سفارش کالاها، تجهیزات و ماشین‌آلات با رعایت سقف و سابقه هر بنگاه مدیریت می‌شود.

    وی تاکیدکرد: مجموعه سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای است که منابع محدود را به اولویت واردات مواد اولیه، واسطه‌ای، قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز اختصاص خواهد داد.

    معاون وزیر صنعت تصریح‌کرد: در سال‌های گذشته و متاثر از تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی، تقاضای بالایی برای داخلی‌سازی در کشور اتفاق افتاده و بسیاری کالاها و فناوری‌ها بومی‌سازی شده و پاسخگوی نیاز مشتریان نیز بوده که نیاز به خرید خارجی را کاهش داده است.

    وی با اشاره به ارزبری حدود 20 درصد تولیدات صنعتی، خاطرنشان‌کرد: همه ساله در بخشی از نیاز مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزا و قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع از طریق واردات تامین می‌شود که برای داخلی‌سازی آنها برنامه ریزی شده است.

    به گزارش ایرنا، امسال برنامه داخلی‌سازی 3.2 میلیارد دلاری در دستور کار است که در 9 ماهه امسال با پروژه‌های اجرا شده در استان‌ها و برگزاری میزهای تعمیق داخلی‌سازی، 2.2 میلیارد دلار معادل 68.7 درصد برنامه به ثمر نشست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو