فونیکسریمکسبهتام

بهترین و بدترین ایالت‌های آمریکا برای استفاده از خودرو

عصر خودرو- در سال‌های گذشته بارها به این پرسش پرداخته شده که کدام ایالت‌ها در آمریکا بدترین رانندگان را دارد. اما رویکرد این خبر کمی متفاوت است. در این گزارش اما پرسش جدیدی مطرح شده است؛ اینکه کدام ایالت‌ها در آمریکا از لحاظ داشتن خودرو، وضع بدتری دارند. حاصل بررسی‌ها این شده که از ۵۰ ایالات در آمریکا بدترین آنها از لحاظ داشتن خودرو دو ایالات کالیفرنیا و هاوایی هستند.به گزارش سایپانیوز، پژوهشی که والت‌هاب WalletHub انجام داده عوامل خیلی زیادی را در نظر گرفته است. از جمله ترافیک‌های سنگین، کیفیت خیابان‌ها و جاده‌ها، هزینه‌های مالکیت خودرو، احتمال به سرقت رفتن خودرو و مواردی از این قبیل که باعث می‌شود، داشتن خودرو در عمل بسیار دشوارتر از حدی باشد که در تصور می‌گنجد.

بهترین و بدترین ایالت‌های آمریکا برای استفاده از خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در پژوهش والت هاب، 31 متغیر برای امتیازدهی اندازه‌گیری شده است. هر چند نتایج به دست آمده شگفت‌آور نیست، اما به هر حال قابل توجه است. در جدول بدترین ایالت‌های آمریکا از لحاظ داشتن خودرو، پنج ایالت صدر جدول عبارت است از: کالیفرنیا، هاوایی، واشنگتن، مریلند،‌ و دلاور.

    این نتیجه شاید در مورد هاوایی بیشتر از بقیه ایالت‌ها معنادار باشد. یک جزیره بسیار دورافتاده، با داشتن تعدادی معدود نمایندگی خدمات پس از فروش و تعمیرگاه، تعداد بسیار ناچیز جایگاه سوخت‌گیری، هزینه بالای تعمیرات و بدتر از همه، آمار بالای سرقت. اما شاید مهم‌تر از آن این است که دور تا دور این جزیره را اقیانوس پوشانده و با خودرو مسافرت چندانی نمی‌توان رفت.اما ایالت کالیفرنیا نیز با داشتن ویژگی‌های کاملا منحصر به فرد مثل داشتن آب و هوای بسیار عالی، مملو بودن شهر از جایگاه‌های سوخت و تعمیرگاه، عجیب است که مقام اول بدترین ایالت را به خود اختصاص داده است. شاید دلیل این نتیجه، ترافیک‌های سرسام‌آور و هزینه بسیار گزاف مالکیت خودرو باشد که بقیه عوامل را کمرنگ کرده است. همچنین جاده‌های سواحل شرقی این ایالات بسیار خراب هستند و شاید بیشتر برای اسب‌سواری مناسب باشند تا رانندگی. در گزارش منتشره اما پنج ایالت تگزاس، ایندیانا، کارولینای شمالی، آیووا و تنسی بهترین مکان‌ها برای داشتن خودرو به شمار می‌روند. هیچ‌کدام از این ایالت‌ها در هیچ یک از متغیرهای اندازه‌گیری شده، اول نیستند اما در مجموع با احتساب 31 متغیر، چنین نتیجه‌ای به دست آمده است. وزن این متغیرها هم برابر نیست و واقعیت این است که اگر هزینه‌های تعمیر و نگهداری و قیمت بنزین مناسب و راه‌ها و جاده‌ها هم هموار و بدون ترافیک بوده و احتمال به سرقت رفتن خودرو هم پایین باشد، آن ایالت مکان مناسب‌تری برای داشتن خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو