فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوییل‌ با افتتاح آزادراه غدیر

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت و افتتاح آزادراه جنوبی تهران گفت: آزادراه غدیر ‌شریان حیاتی استان‌های تهران، البرز و قزوین ‌ است، پیش‌بینی شده در بیست سال اول بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوییل‌ با افتتاح آزادراه غدیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی درباره ساخت آزادراه جنوبی تهران (غدیر) اظهار داشت: این آزادراه که به نوعی نقش پدافند غیرعامل هم برای استان‌های البرز و تهران را ایفا می‌کند، ‌با مشارکت 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاری قرارگاه و سرمایه‌گذاری 30 درصدی دولت، مراحل نهایی را می‌گذارند و تقریباً تکمیل شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه غدیر ‌شریان حیاتی استان‌های تهران، البرز و قزوین ‌ است، گفت: این مسیر آزادراهی بر سر چهار راه کریدورهای ترانزیتی شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب قرار دارد و در رشد ترانزیت عبوری از کشور مثمر ثمر است.

    وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی به طول 158 کیلومتر دارای دو باند و 6 خط عبور و عرض 37 متر است، اضافه کرد: این مسیر آزادراهی 60 کیلومتر رمپ و لوپ دارد و با این حساب طول کل پروژه آزادراه حدود 220 کیلومتر است.

    خادمی اضافه‌کرد: آزادراه غدیر از آبیک در تقاطع آزادراه ‌قزوین-کرج آغاز می‌شود و پس از گذشت از تقاطع ماهدشت با آزادراه تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم تقاطع دارد و به محدوده چرمشهر در آزادراه قم گرمسار متصل می شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه این مسیر آزادراهی در قالب چهار قطعه ساخته شد، اظهار داشت: این مسیر آزادراهی چهار تقاطع ریلی نیز دارد و از چهار خط‌آهن هم عبور می‌کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیر آزادراه‌ها در کاهش سوانح رانندگی، صرفه‌جویی در زمان سفر، مدیریت بار ترافیکی، ارتقاء ایمنی سفر و کاهش مشکلات زیست محیطی را از دستاوردهای آزادراه غدیر عنوان کرد.

    وی افزود: کاهش متوسط 90 دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و کاهش متوسط 110 دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه سنگین از مزایای این مسیر آزادراهی است.

    خادمی توسعه آزادراه‌ها در کاهش مصرف سوخت را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پیش‌بینی شده است در بیست سال اول بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش ظرفیت ترافیک خروجی های غربی و جنوبی و شرقی تهران را از مزایای اجرای آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر عنوان کرد.

    وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و زیست‌محیطی در کلانشهرهای تهران و کرج و کاهش تولید چهار و نیم میلیون تن دی اکسید کربن در بیست سال اول بهره‌برداری از مهمترین دستاوردهای آزادراه غدیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو