فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صمت

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی از هدفگذاری برای افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی به ۱۰۰ میلیون تن در سال با اتصال خطوط ریلی کارخانجات و معادن کشور به شبکه ملی راه آهن خبر داد.

ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، محمد اسلامی پس از پایان نشست مشترک با علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» با بیان این مطلب، افزود: هم اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی 50 میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی این سهم ارتقا خواهد یافت.

    هم افزایی میان 2 وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی

    وی 2 وزارت صمت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم دانست و گفت: جلسات منظم میان دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان های تابعه در راستای هم افزایی و همگرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می شود.

    لجستیک و برندینگ 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور

    وزیر راه و شهرسازی ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان کرد: وزارت صمت برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی برندینگ را انجام می‌دهد و وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه برنامه ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می کند که به همین خاطر این دو وزارتخانه لازم و ملزوم همدیگرند.

    جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی

    اسلامی؛ مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات دانست و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

    وی همچنین تاکید کرد: در این جلسه در خصوص نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ گردید.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظر های خوبی در مسایل مشترک رسیده اند. دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار کردیم و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صمت احصاء نمودیم.

    نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی به وزارت صمت سپرده شد

    اسلامی بیان کرد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد که قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شد که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.

    ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صمت

    وی تصریح کرد: همچنین با مشارکت وزارت صمت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل روغن موتور در پایانه‌ها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد، ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو