فونیکسریمکسبهتام

«رانندگی تهاجمی و حرکات مخاطره‌آمیز» ویژگی رانندگان پرخطر پایتخت

عصر خودرو- کارشناس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: رانندگان پرخطر جوانان بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ ساله هستند که با حرکات مخاطره آمیز تخلفات‌ و تصادفات را رقم می زنند.

«رانندگی تهاجمی و حرکات مخاطره‌آمیز» ویژگی رانندگان پرخطر پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی « شهر امن» به موضوع رانندگان پر خطر اشاره و اظهار داشت: گروه رانندگان پر خطر جوانان بین 30 تا 40 سال بوده که رانندگان با گروه سنی 40 به بالا با یک اختلاف خیلی زیاد و فاصله دار با این گروه قرار دارند.

    وی رانندگان را به سه دسته رانندگان صبور ،کم طاقت و پرخطر دسته بندی کرد و تصریح کرد: رانندگان پر خطر افرادی با ویژگی‌های خاص هستند که معمولا به‌ رفتارهای منفی در رانندگی بیشتر توجه کرده و اعتماد به نفس بالایی داشته و با وضعیت ترافیک به خوبی آشنا هستند.

    وی افزود: رانندگان پر خطر خشم خود را کنترل نکرده و تمایل زیادی به انجام حرکات مخاطره آمیز داشته‌ و به خاطر رانندگی و رفتارهای پر خطری که دارند تخلفات و تصادفات بیشتری را از آنها شاهد هستیم.

    کارشناس تصادفات تصریح کرد : بررسی آمارها حاکی از آن است که گروه رانندگان پر خطر جوان و میانگین سنی بین 30 تا 40 سال بوده و بیشترین و پر خطر ترین رانندگان همین طیف سنی هستند و رانندگان با گروه سنی 40 به بالا با یک اختلاف خیلی زیاد و فاصله دار در رتبه بعدی قرار دارند.

    وی افزود: این آمار نشان می دهدکه در واقع رانندگان پر خطر شهر تهران همان رانندگان جوان هستند که میل زیادی به رانندگی تهاجمی و یا ماجراجویی داشته و هیجان طلبی خاصی در رانندگی دارند.

    جوانبخت اعلام کرد: متاسفانه بیشترین آمار تصادفات در معابر بزرگراهی  و همان جایی است که با روحیه جوانان و سرعت بالای آن ها تناسب دارد.

    کارشناس پلیس راهور افزود: ما شاهد ‌تصادفات فوتی و جرحی سنگینی در معابر بزرگراهی شهر تهران هستیم چرا که این افراد می‌خواهند حرکات مخاطره آمیز و سرعت‌های بالا را تجربه کنند.

    وی به رانندگان توصیه کرد که حتما با سرعت مطمئنه و صبر و حوصله رانندگی کنند تا شاهد بروز تصادفاتی از این دست نباشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو