فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

آغاز تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته، نشانگر خودباوری و استفاده از فرصت تحریم‌هاست

طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک در دستور کار قرار گیرد

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته را نشانگر خودباوری جوانان توانمند ایرانی و استفاده بهینه از فرصت تحریم و فشارهای ظالمانه دشمنان دانست.

آغاز تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته، نشانگر خودباوری و استفاده از فرصت تحریم‌هاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در آیین افتتاح خط تولید انبوه گیربکس 6 سرعته در شرکت نیرو محرکه( استان قزوین) با بیان این مطلب، افزود: این پروژه یک کار نوآورانه و مهم است که در نتیجه همدلی و هماهنگی مسئولان ذیربط و همت جوانان نخبه و توانمند به وجود آمده است که در این راستا از مدیرعامل ایران خودرو، هوافضای سپاه، استاندار و نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر می نمایم.

    عبور از شرایط سخت تحریمی با تکیه بر خودباوری و تعامل ملت و دولت

    وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان در طول سالهای اخیر، بیان کرد: با تکیه بر خودباوری، تعامل و هماهنگی ملت و دولت از مسیر سخت تحریمها عبور کردیم و امروز با وجود همه تحریم ها و همچنین شیوع کرونا اما ایران سربلند و سرافراز به جلو می رود.

    رهبری داعیانه مقام معظم رهبری در شکست شرایط سخت تحریم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این مسیر سخت را با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری، همت جوانان، ایستادگی مردم و پشتکار دولتمندان سپری کردیم.

    افزایش کمیت و کیفیت خودروسازان برای حضور موفق در بازارهای جهانی

    رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خودروسازان باید به سمت افزایش کمیت و کیفیت به پیش بروند تا بتوانند در بازارهای جهانی خوش بدرخشند.

    طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک در دستور کار قرار گیرد

    وی همچنین از ایران خودرو خواست که طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک را در دستور کار قرار دهد و در این خصوص بیان کرد: باید همگام با پیشرفت های جهانی ما هم در این مسیر حرکت نماییم.

    افزایش 38 درصدی صدور جواز تاسیس و 17 درصدی صدور پروانه های بهره برداری نشانگر صنعتی بودن قزوین است

    وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه‌های صنعتی و معدنی بیان کرد: صدور جواز تاسیس که نشانگر امید به کار آفرینی در جامعه می‌باشد 38 درصد و صدور پروانه های بهره برداری 17 درصد رشد داشته است که نشانگر صنعتی بودن قزوین است و این استان می تواند به عنوان یک قطب صنعتی، صنایع بیشتری را با توجه به موقعیت خود در خود جای دهد.

    رزم حسینی همچنین بیان کرد: وجود بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی در استان قزوین ظرفیت بسیار قابل توجهی می باشد که باید از این ظرفیت استفاده بهینه برای ایجاد توسعه گردد.

    به دنبال تسهیل روند تولید در کشور و رفع موانع هستیم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت این وزارتخانه را مسئول تولید، تجارت خارجی، صادرات و واردات دانست و گفت: به دنبال این هستیم که مسیر تولید را هموار و موانع تولید را برداریم.

    تأمین مواد اولیه کارخانجات خوبی در حال انجام است

    رزم حسینی ادامه داد: در بخش واردات و تامین مواد اولیه کارخانجات به خصوص با صدور ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت و تعامل بانک مرکزی ، اتفاقات خوبی افتاده است و کمتر کارخانه ای هست که مشکل تامین ارز داشته باشد.

    تعامل بانک مرکزی برای تامین ارز نیمایی واحدهای صنعتی

    وی گفت: بانک مرکزی برای تامین ارز نیمایی واحدها نیز با تعاملی که وجود داشت به خوبی اقدام نموده است.

    توجه تولیدکنندگان به صادرات علیرغم همه تنگناها و تحریم ها

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 75 درصد صادرات به 15 کشور همسایه بوده است، افزود: ظرفیت خوبی برای بازاریابی محصولات تولیدی در کشورهای همسایه وجود دارد و تولیدکنندگان نیز علیرغم همه تنگناها و تحریمها به سمت صادرات رفته اند.

    صادرات محوری و چند شیفته کار کردن کارخانجات نشانگر موفقیت ملت بزرگ ایران است

    رزم حسینی گفت: توجه به نگاه صادراتی و همچنین دو یا سه شیفته کار کردن کارخانجات در این شرایط سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا نشانگر موفقیت ملت بزرگ ایران است.

    5 میلیارد تن معادن کشف شده در کشور داریم

    وی همچنین ادامه داد: در حوزه فولاد، پتروشیمی، سیمان و معادن صادر کننده موفق هستیم، ظرفیت معادن بسیار بالایی داریم و پنج میلیارد تن معادن کشف شده در کشور وجود دارد.

    زمینه مناسب سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و معدنی

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باید در حوزه اکتشافات جدید سرمایه‌گذاری شود و البته فرصت های سرمایه گذاری خوبی در حوزه های معدنی و همچنین صنعتی به وجود آمده است.

    وحدت و همدلی برای توسعه و پیشرفت در کشور شکل گرفته است

    رزم حسینی تصریح کرد: همدلی، وحدت، انسجام داخلی و حرکت در جهت توسعه و پیشرفت در کشور شکل گرفته است و جناح‌های سیاسی نیز باید به سمت توسعه و پیشرفت بروند.

    امنیت ملی به اقتصاد قوی و توانمند گره خورده است

    وی گفت: امنیت ملی قویبه اقتصاد قوی و توانمند گره خورده است و اگر اقتصادی قوی باشد امنیت ملی تثبیت شده است.

    جوانان برای تقویت بنیه اقتصادی و اقتدار ملی تلاش نمایند

    وزیر صمت همچنین از جوانان خواست که برای تقویت بنیه اقتصادی و اقتدار ملی تلاش نمایند و تصریح کرد: فرصت‌های فراهم شده توسط دولت و حاکمیت باید به سمت توسعه، اشتغال آفرینی برای داشتن مردمی توانمند و کشوری قوی برود.

    رزم حسینی همچنین با اشاره به برنامه ورود شرکت ها به عرصه مسئولیت های اجتماعی گفت: شرکت های بزرگ بخشی از کار خود را باید در روستاها به تولید و اشتغال آفرینی و ایجاد کسب و کار اختصاص دهند.

    آمادگی وزارت صمت برای حمایت از شرکت های توانمند در ورود به عرصه مسئولیت های اجتماعی

    وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد تا شرکت های توانمند اقتصادی را برای توسعه پایدار در مناطق محروم حمایت نمایند.

    رزم حسینی تصریح کرد: البته در این مسیر همت ارکان حکومت، تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها، ائمه جمعه، قوه قضاییه و دیگر دستگاه ها مثمر ثمر است.

    دستگاه قضا به کمک امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید آمده است

    وی یادآوری کرد: دستگاه قضا به کمک امنیت سرمایه‌گذاری و تقویت بخش خصوصی و حمایت از صنعت و‌تولید آمده است.

    رزم حسینی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به میمنت فضای امنب که به وجود آمده است، سرمایه‌های سرگردان کم‌کم به سمت تولید، توسعه، اشتغال و خدمات بازرگانی می آیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو