فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان اهواز:

تب و تاب بازار لاستیک خوابیده است

قیمت‌ها پایین می‌آید

عصر خودرو- رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان و پنچرگیران اهواز گفت: لاستیک به میزان زیاد وجود دارد و فقط مقداری لاستیک‌های ۱۳ اینچ (پراید و تیبا) با کمبود مواجه است.

تب و تاب بازار لاستیک خوابیده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، قدرت‌الله اروجنی در خصوص آخرین وضعیت لاستیک خودرو در بازار اهواز اظهار کرد: وضعیت بازار لاستیک در اهواز مناسب است؛ تب و تاب خرید لاستیک خوابیده است و قیمت لاستیک‌های دولتی به قیمت بازار آزاد بسیار نزدیک شده است.

    وی گفت: در پنج ماه گذشته لاستیک ارزان بود اما رفته رفته شرکت‌ها ابتدا 30 درصد افزایش قیمت انجام دادند و در دی‌ماه نیز لاستیک شامل 50 درصد افزایش قیمت شد.

    رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان و پنچرگیران اهواز با اشاره به نزدیک شدن قیمت لاستیک دولتی به قیمت لاستیک آزاد افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده در بازار لاستیک، امید است که قیمت لاستیک کاهش یابد؛ نزدیک شدن نرخ دولتی و آزاد به یکدیگر، نشانه خوبی است.

    اروجنی تصریح کرد: در بازار لاستیک فراوانی رخ داده است و لاستیک به میزان زیاد وجود دارد و تنها بازار لاستیک‌های 13 اینچ (پراید و تیبا) مقداری با کمبود مواجه است که اگر کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک، تولید خود را افزایش دهند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

    وی بیان کرد: اگرچه میزان تولید لاستیک‌های 13 اینچی افزایش یافته است اما با توجه به پرمصرف بودن این سایز لاستیک، نیاز به افزایش تولید است زیرا اکثر خودروهای ایرانی مانند پراید و تیبا از لاستیک 13 اینچی استفاده می‌کنند.

    رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان و پنچرگیران اهواز گفت: اشکال از خود ما مردم است؛ برای مثال فردی که لاستیک‌های ماشین‌اش نو و سالم هستند، به دنبال خرید لاستیک‌ و نگهداری آن است و دریغ از این فکر که لاستیک تاریخ انقضا دارد و فسادپذیر است.

    اروجنی تصریح کرد: اگر مردم رعایت کنند و تنها افرادی که به لاستیک نیاز دارند خرید کنند، هیچ کمبودی وجود ندارد.

    وی در خصوص وضعیت موجودی لاستیک‌های خارجی در بازار نیز گفت: در حال حاضر لاستیک‌های ساخت کشور چین در بازار وجود دارد و لاستیک‌های ساخت کشور کره نیز هم به صورت قاچاقی و تعداد پایین و هم به صورت قانونی و تعداد بالا در کشور وجود دارند اما توصیه ما، خرید لاستیک‌های ایرانی و حمایت از اجناس ایرانی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو