فونیکسریمکسبهتام

رنو تالیسمان؛ مقایسه و معرفی قطعات مهم تلیسمان

عصر خودرو- خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه موتوری پُرمصرف، همواره نیازمند تعویض بعضی قطعات است.

رنو تالیسمان؛ مقایسه و معرفی قطعات مهم تلیسمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هر قطعه‌ای در موتور خودرو یا در بدنه دارای طول عمر مشخصی است و لذا پس از آن و در صورت بروز مشکلات فنی یا خرابی، نیازمند تعویض خواهد بود. اما چالش اصلی، نوع قطعه یدکی است که خریداری می‌کنید. همانطور که می‌دانید برخی از خودروها در ایران مونتاژ می‌شوند و ممکن است بعضی از شرکت‌های ایرانی قابلیت تولید آن‌ها را در داخل کشور نداشته باشند و در نتیجه تنها امکان واردات آن‌ها فراهم باشد. در چنین شرایطی شما به عنوان دارنده یک خودروی خاص، تنها می‌توانید قطعات یدکی مورد نظر خود را از برخی فروشگاه‌های مشخص خریداری کنید.

    وقتی قطعات مورد نظر تولید داخل نیستند، یا تولید و واردات آن قطعه در انحصار شرکت‌های خاصی است، موضوع خرید قطعه اصل، اهمیت و حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. چون در این شرایط ممکن است برخی سودجویان به طراحی و تولید قطعات مشابه بپردازند. اگر شما به عنوان خریدار نتوانید قطعه اصل را از تقلبی تشخیص دهید یا برای خرید قطعه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نکنید، دچار دردسر بزرگی خواهید شد. دردسری از جنس هزینه مالی و جانی...

    شما در این شرایط ترجیح می‌دهید چکار کنید؟ از استعداد خود در تشخیص قطعات اصلی و تقلبی بهره ببرید، یا با خیال راحت از یک فروشگاه معتبر، قطعه مورد نظرتان را خریداری کنید؟ به عنوان کسی که یکبار تجربه خرید قطعه فرعی را داشته، به شما می‌گویم تنها به دانش خود در مورد مشخصات یک قطعه اصل متکی نباشید، برای خرید کوچکترین قطعه هم که شده، به مرکز و فروشگاهی شناخته شده و معتبر مراجعه کنید.

    چرا باید قطعات یدکی اصل بخریم؟

    همانطور که می‌دانید وجود هر قطعه از کوچکترین آن‌ها گرفته مانند پیچ تخلیه روغن کارتل تا قطعات بزرگتری مانند باتری، رادیاتور و غیره، همگی باید دارای استانداردهای مشخصی باشند. به این ترتیب علاوه بر کارکرد درست موتور و افزایش طول عمر آن، از بروز خطرات و حوادث نیز جلوگیری می‌شود. چرا که کیفیت پایین قطعات فرعی، همواره عامل اصلی خرابی قطعات دیگر و بروز حوادث جبران‌ناپذیر خواهد بود.

    در مورد برخی از خودروهایی که در ایران مونتاژ می‌شوند یا به صورت کامل وارداتی هستند، برای تهیه انواع قطعات باید به فروشگاه‌های مخصوص آن برند مراجعه کنیم. به عنوان مثال زمانی‌که برای تعویض قطعات رنو تالیسمان به یک تعمیرگاه مراجعه می‌کنید، ممکن است تعمیرکار به شما فروشگاه خاصی را پیشنهاد دهد، در این شرایط بهتر است قبل از خرید در مورد آن فروشگاه تحقیق کرده یا به مرکزی که همیشه از آن خرید می‌کردید مراجعه کنید. پس می‌توان نتیجه گرفت که شما به عنوان دارنده یکی از خودروهای برند رنو، برای خرید قطعه مورد نظر خود با کیفیت عالی، لزوماً باید به فروشگاه رنو مراجعه کنید. فروشگاهی که در اصل مختص عرضه انواع قطعات رنو است.

    از کجا باید قطعات اصلی رنو را خریداری کنیم؟

    همانطور که اشاره کردیم برخی از خودروها مانند مدل‌های مختلف برند رنو ممکن است که در ایران مونتاژ شوند اما برخی از قطعات آن‌ها وارداتی باشد. به همین دلیل شما برای خرید یک قطعه ساده و کوچک مانند پیچ تخلیه روغن کارتل یا کمک فنر جلو و دیگر قطعات رنو تالیسمان، باید به فروشگاه رنو مراجعه کنید تا از کیفیت قطعه و اصل بودن آن، اطمینان حاصل کنید.

     

    در حال حاضر برخی از فروشگاه‌های قطعات یدکی، اقدام به راه‌اندازی سایت‌های فروش آنلاین کرده‌اند. بنابراین به عنوان خریدار به جای مراجعه حضوری و سر کردن ساعت‌ها در ترافیک و شلوغی برای خریدن یک قطعه، می‌توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. مزیت اصلی این روش، امکان مقایسه قطعه، بررسی قیمت‌ها و از همه مهمتر، امکان بازگشت یا تعویض قطعه خریداری شده است.

    چرا خرید قطعات رنو تالیسمان از فروشگاه‌های معتبر رنو تا این اندازه مهم است؟

    اجازه دهید با یک مثال ساده شروع کنیم، کاتالیست یورو 4 رنو، یکی از قطعات سیستم تولید قدرت موتور است. این قطعه در مسیر خروجی گازهای حاصل از احتراق موتور قرار گرفته و با ساختار سرامیکی خود باعث می‌شود تا گازهای خروجی از موتور در دمای پایین‌تری با هم ترکیب شده و در نتیجه آنچه که از اگزوز خودرو خارج می‌شود، حاوی ترکیبات کمتری از گازهای خطرناک مانند مونوکسید کربن، هیدروکربن و اکسیدهای ازت باشد. به این ترتیب وجود این قطعه می‌تواند میزان آلایندگی خودرو را به حداقل برساند. حال فرض کنید این قطعه از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، در نتیجه علاوه‌بر مشکلاتی که برای موتور خودرو و سیستم احتراق ایجاد می‌شود، آلاینده‌های بیشتری تولید خواهند شد. از همین جا می‌توان به اهمیت خرید قطعات مختلف خودروهایی چون تالیسمان، مگان، تندر90 و غیره از فروشگاه رنو پی‌برد.

    از دیگر قطعات یدکی رنو که کیفیت و مرغوبیت ساخت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است می‌توان به سیستم انتقال قدرت شامل کیت کامل کلاچ و میل رابط تعویض دنده گیربکس، سیستم برق خودرو شامل عملکرد سوئیچ، کارکرد بخاری و کولر، سیستم تعلیق شامل کمک فنر جلو و مجموعه دیسک ترمز و دسته موتور اشاره کرد.

    موتور از قطعات ریز و درشت بسیاری ساخته شده و کیفیت پایین یک قطعه می‌تواند باعث افت عملکرد قطعات دیگر شده و در نتیجه منجر به کاهش عمر موتور شود. با انتخاب یک فروشگاه معتبر، علاوه ‌بر سلامت موتور و افزایش کارایی آن، از بروز کوچکترین مشکل و حادثه جلوگیری می‌کنید، پس در انتخاب خود دقت کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو