فونیکسریمکسبهتام

رانندگان پرخطر تهرانی کدامند؟

عصر خودرو- کارشناس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت، انجام حرکات مخاطره آمیز، عدم کنترل خشم و توجه به رفتارهای منفی در رانندگی را ویژگی رانندگان پرخطر دانست.

رانندگان پرخطر تهرانی کدامند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ دوم رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی«شهر امن» به تشریح رانندگی رانندگان پر خطر پرداخت و اظهارداشت: طیف‌های مختلفی از رانندگان پر خطر در سطح شهر تهران داریم که رانندگی آنها در بزرگراه‌ها متفاوت است‌.

    وی گفت: سه طیف راننده داریم که این رانندگان به سه دسته رانندگان صبور، کم طاقت و رانندگان پر خطر دسته بندی می‌شوند؛ رانندگان پر خطر افرادی هستند که خشم خودشان را کنترل نمی‌کنند، هنجار شکن و قانون شکن بوده و تمایل زیادی به انجام حرکات مخاطره آمیز دارند و به همین علت تخلفات و تصادفات بیشتری را رقم می‌زنند.

    کارشناس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: رانندگان پر خطر، افرادی با ویژگی خاص هستند که به رفتارهای منفی در رانندگی بیشتر توجه می کنند؛ اعتماد به نفس بالایی داشته و با وضعیت ترافیکی نیز به خوبی آشنا هستند.

    وی با بیان اینکه رانندگی یک رفتار پیچیده است که برگرفته از یک سری صفات شخصیتی در افراد متفاوت است، اظهارداشت: از آنجا که هر فرد دارای صفات و شخصیت متفاوتی است ما شاهد طیف متنوعی از رانندگان پر خطر هستیم و می توانیم به وضوح تفاوت رانندگی این دسته از افراد را با هم مشاهده کنیم.

    سرهنگ جوانبخت ادامه داد: یک مثال واضح در این موضوع بررسی تصادفات بزرگراه‌های تهران است؛ در یک سری بزرگراه‌ها مانند آزادگان معمولا با رانندگان خودروهای سنگین و وانت بارها مواجه هستیم که این افراد به آن نقاط کور موجود در اطراف خود شاید به خاطر حجم و ابعاد خودرو کم توجه بوده و خیلی هم مراعات دیگر خودروهای کوچک تر را نمی‌کنند؛ متاسفانه سرعت بالایی هم داشته و ما شاهد طیف تصادفات در بزرگراه‌هایی مانند آزادگان و کمربندی های اطراف تهران هستیم.

    وی گفت: وقتی بزرگراه‌هایی مانند آیت الله رفسنجانی، همدانی و زین‌الدین را بررسی می کنیم مشاهده حضور‌ رانندگان پر خطر در آن معابر هم می شویم که جنس رانندگی آنها متفاوت است؛ در این معابر با رانندگان پر خطری مواجه هستیم که تست سرعت و حرکات مخاطره آمیز انجام می دهند.

    سرهنگ جوانبخت گفت: متاسفانه چند وقت پیش شاهد آن بودیم که برخی رانندگان از کیلومتر خود عکس گرفته و در فضای مجازی آن را منتشر می کردند؛ رانندگان جوانی که حرکات مخاطره آمیز انجام داده و در زمره رانندگان پرخطر هستند.

    جوانبخت افزود: در حین رانندگی در برخی معابر با رانندگانی مواجه هستیم که فرهنگ رانندگی آنان بدین صورت است که نباید به راننده کناری راه دهیم و مسیر را نباید بازکرده و یک لجاجت خاصی در رانندگی دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو