فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد:

جزییات بسته جهش تولید خودرو اعلام شد

واگذاری قیمت‌گذاری ۳۰ تا ۴۰ درصد از خودروها به هیات مدیره شرکت‌ها

عصر خودرو- مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار داشت: پیشنهادی که در بسته جهش تولید مطرح شده این است که خودروهایی که مورد نیاز و پسند عامه مردم است طبق روال سابق قیمت‌گذاری شوند ولی به خودروهایی که قیمت بالاتر و مشتریان خاصی دارند و در تیراژ پایین‌تری تولید می‌شوند اجازه داده شود که هیئت مدیره خودروسازان بر اساس هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها قیمت‌گذاری کنند.

جزییات بسته جهش تولید خودرو اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، سهیل معمارباشی در مورد اینکه گفته می‌شود از سال آینده قیمت‌گذاری خودرو آزاد خواهد شد، اظهار کرد: یک بسته جهش تولید توسط وزارت صمت با مدیریت ایدرو تهیه شده که در آن مشخص شده که ساخت داخلی خودروها، تامین منابع مالی خودروها و تسهیلات باید با چه روندی باشد. البته به بازار نیز پرداخته و از طرف دیگر الزامات این جهش تولید بررسی شده است. طبق این برنامه افزایش تولید 50 درصدی طی شش ماه از زمان شروع اجرای این بسته باید رخ دهد.

    وی افزود: آزادسازی قیمت خودرو در بسته جهش تولید نیست بلکه موضوع این است که خودروسازان الان با قیمت‌گذاری شورای رقابت زیان می‌دهند و بدنبال خروج خودروسازان از زیان‌دهی هستیم. یک راه این است که همین روند ادامه پیدا کند و خودروسازی‌ها و قطعه‌سازی‌ها را تعطیل کنیم و یک راه هم این است که همه قیمت‌ها اصلاح شود که این باعث فشار بر مردم می‌شود.

    مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: پیشنهادی که در بسته جهش تولید مطرح شده این است که خودروهایی که مورد نیاز و پسند عامه مردم است طبق روال سابق قیمت‌گذاری شوند ولی برای خودروهایی که قیمت بالاتر و مشتریان خاصی دارند و در تیراژ پایین‌تری تولید می‌شوند اجازه داده شود که هیئت مدیره خودروسازان بر اساس هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها قیمت‌گذاری کرده و این خودروها را بر اساس آن بفروشند.

    وی خاطرنشان کرد: این روش باعث می‌شود که زیان خودروسازان از محل فروش این خودروهای محدود و با مشتری خاص تامین شود، دیگر خودروساز زیان نکند و بتواند امکان جهش تولید را پیدا کند. از طرفی هم فشار به عامه مردم وارد نشود. موضوع مطرح شده در بسته جهش تولید این است و بحث آزادسازی قیمت‌ها و اینکه قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار باشد اصلا مطرح نیست.

    معمارباشی در ادامه تصریح کرد: در واقع در این بسته آمده است که طبق ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها که سازمان حمایت نیز عضو آن است قیمت‌گذاری انجام شود. طبق بررسی‌ها 30 تا 40 درصد نوع خودروها مشمول این روش‌ها می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو