فونیکسریمکسبهتام

تایر پاپهن برای نخستین بار در خاورمیانه در داخل ساخته شد

عصر خودرو- تولید تایرهای پاپهن که نسل جدید تایر خودروهای سنگین است، برای نخستین بار در خاورمیانه توسط متخصصان و مهندسان ایرانی انجام شد.

تایر پاپهن برای نخستین بار در خاورمیانه در داخل ساخته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، این نوع از تایرها که قدمتی حدود یک دهه در صنعت تایرسازی و حمل و نقل جاده‌ای دارد، می‌تواند جایگزین دو حلقه تایر (دوقلو) فعلی در محور عقب کامیون‌ها یا تریلی‌ها شود.

    این تایرها که عرضی حدود 445 میلی‌متر دارند، با کارکردی بهتر از تایرهای دوقلو، توانایی بسیار خوبی برای حمل بار داشته و عملکردی به مراتب بهتر دارند.

    به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، در تولید این نوع خاص از تایرها مواد اولیه کمتری مصرف شده و با توجه به قیمت پایین‌تر در مقایسه با حلقه تایرهای دوقلو معمولی، صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل به همراه دارد.

    «مصطفی تنها» گفت: این تایرها مشکلاتی که تایرهای دوقلو گاهی اوقات با آن مواجه بودند از جمله اینکه سنگ، تکه آجر و غیره بین‌شان گیر می‌کرد و مشکل‌آفرین می‌شد را ندارند و از این نظر ایمنی بالاتری دارند، همچنین از نظر آلایندگی زیست‌محیطی شرایط بهتری داشته، مصرف سوخت خودورها را پایین تر آورده و خودروها فرمان‌پذیری بهتری خواهند داشت.

    وی تصریح‌کرد: این نوع خاص از تایرها که با فناوری بومی و به دست توانای متخصصان داخلی ساخته شده، موفق به پاس کردن استاندارد R117 اتحادیه اروپا شده است که مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و به‌زودی به تولید انبوه می‌رسد.

    تولید تایر شاسی‌بلندها

    این مقام صنفی در ادامه، تولید تایر برای خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور را دیگر دستاورد شرکت‌های داخلی عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته با انجام سرمایه‌گذاری‌های گسترده شرکت‌های داخلی و با بها دادن بیشتر به موضوع تحقیق و توسعه(R&D)، تولید این تایرها با استاندارد کیفی بالا در دستور کار قرار گرفت، این در حالی است که در گذشته برای تغییر نسل تایرها ناگزیر از اتکا به کمک‌های خارجی بودیم. 

    به گزارش ایرنا، کراس‌اوور عنوان نوعی از طرح خودرو است که دارای ظاهر و طراحی بینابینی هستند. یعنی هم برخی ویژگی‌های خودروهای شاسی بلند را دارا هستند و هم برخی ویژگی‌های خودروهای سدان یا هاچ‌بک را دارند.

    تنها افزود: تا پیش از این کارخانجات داخلی تایرهای تا رینگ 16 را تولید می‌کردند، اما امروز تایرهای رینگ 17، 18 و 19 توسط سه شرکت داخلی و حتی تایر رینگ 20 از سوی یکی از همین سه شرکت تولید می‌شود.

    تولید تایرهای زمستانه

    وی همچنین از تولید تایرهای زمستانه در کشور خبر داد و اظهار داشت: در فصول سرد سال، تایرهای معمولی خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهند، اما با به‌کار بردن مواد اولیه مخصوص و تحقیق درخصوص فرمولاسیون آنها، همچنین به‌کارگیری طرح‌های متفاوت و توان هدایت آب از زیر لاستیک، تایرهای زمستانه نیز به جرگه محصولات جدید کارخانجات ایرانی پیوستند.

    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران خاطرنشان‌کرد:‌ تولید این نوع خاص از تایرها در یکی از شرکت‌های بزرگ داخلی عملیاتی و اجرایی شده است.

    رکورد تولید تایر امسال شکسته می‌شود

    این مقام صنفی در پایان با اشاره به عبور تیراژ تولید تایر در 10 ماهه امسال از کل تولید سال 98، بیان‌داشت: امیدواریم تایرسازان داخلی بتوانند تا پایان سال از شمارگان تولید 22 میلیون حلقه عبور کنند که رکوردی در 42 سال گذشته و با توجه به تداوم تحریم‌ها و پاندومی کرونا دستاورد بزرگی است.

    بر اساس این گزارش، بررسی آمار عملکرد کارخانه های تایرسازی حاکی است از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه 225 هزار و 269 تن انواع تایر تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

    این آمار مشتمل بر 20 میلیون و 913 هزار و 147 حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد 20 درصد در مقایسه با 10 ماهه پارسال به ثبت رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو