فونیکسریمکسبهتام

۱۰ نکته برای خرید خودروی برقی

عصر خودرو- اگر تصمیم دارید زودتر از دیگران خودروی بنزینی خود را بفروشید و خودروی برقی داشته باشید باید خود را برای مواردی آماده کنید که قبلا تجربه نکرده‌اید.

۱۰ نکته برای خرید خودروی برقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، همیشه قبل از آنکه تجربه جدیدی را آزمایش کنید بد نیست مشورتی بگیرید تا جلوی تجربه‌های تلخ گرفته شود. خیلی از کسانی که برای اولین بار خودروی برقی را تجربه می‌کنند می‌گویند کاش قبل از خرید این موارد را بررسی کرده بودیم. در وب‌سایت یوتیوب هم ویدئوهایی در کانالی با عنوان «مسیرهای کمتر پیموده شده» (Trail Less Traveled )وجود دارد که خریداران خودروهایی مثل تسلا مدل X تجربیات خود را منعکس کرده‌اند و در برخی موارد راهنمایی‌های بسیار ارزشمندی ارائه داده‌اند که مردم با چشمان بازتری به خرید خودروهای برقی بپردازند. به هر حال ممکن است با خرید خودروهای برقی مجبور به تغییر سبک زندگی، عادت‌ها و رفتارهای خود شوید.البته اخیرا کانال «مسیرهای کمتر پیموده شده» به «خانواده تمام الکتریک» تغییر نام داده است. از آن به بعد هم این کانال ویدئوهایی می‌سازد که در آن تلاش می‌کند به صاحبان خودروهای برقی آموزش بدهد از تجربه‌های بعضا تلخی که صاحبان خودروهای برقی با آن مواجه شده‌اند، مثل یدک کشی به‌‌دلیل تمام شدن شارژ خودرو بهره ببرند که در این ویدئوهای آموزشی به آن پرداخته شده است. همچنین یکی از مواردی که صاحبان خودروهای برقی با آن مواجه هستند اضطراب پیمایش است. صاحبان این خودروها همیشه این ترس را دارند که نکند قبل از رسیدن به یک دستگاه شارژ باتری خودرو، باتری تمام کنند و در راه بمانند.

    یکی از ویدئوهایی که اخیرا کانال «خانواده تمام الکتریک» در یوتیوب منتشر کرده، 10 نکته‌ای است که خریداران تسلا باید قبل از خرید به آن توجه کنند. هر چند این 10 نکته،‌ مخصوص خودروهای تسلا نیست و قابل تعمیم به همه خودروهای برقی است. به‌طور خلاصه 10 نکته‌ای که قبل از خرید خودروهای برقی باید بدانید عبارتند از:

    - تغییر در آب و هوا هم روی پیمایش به ازای هر بار شارژ اثر قابل توجهی دارد.

    - درست برعکس خودروهای بنزینی که در بزرگراه‌ها، مصرف سوخت بهینه تر است، خودروهای برقی در داخل شهرها بازده بالاتری دارند.

    - با خرید خودروهای برقی باید این را در نظر بگیرید که از حالا برای شارژ باتری خودرو برنامه ریزی داشته باشید وگرنه غافلگیر می‌شوید و در جایی که نباید، مجبور به اتلاف وقت برای شارژ خودرو خواهید شد.

    - همه جایگاه‌های شارژ باتری خودرو مثل هم نیستند و برخی با خودروی شما سازگار نیست. به بیان ساده،‌ پریز آن به سوکت ماشین شما نمی‌خورد.

    - هنوز در خیلی از شهرها شبکه جایگاه‌های شارژ مثل جایگاه سوخت به اندازه کافی ایجاد نشده و برای همین مسافرت به برخی از شهرها می‌تواند مشکلات پیش بینی نشده به وجود آورد.

    - پیدا کردن جایگاه شارژ عمومی هم برای خودش ماجراهایی دارد که به اضطراب پیمایش می‌افزاید.

    - اگر می‌خواهید خودروی برقی داشته باشید، بهتر است در گاراژ یا پارکینگ منزل تان پریز مخصوص شارژ باتری خودرو از نوع شارژ سریع نصب کنید.

    - هنوز مشکل اضطراب پیمایش حل نشده است.

    - خودروهای برقی هنوز در ابتدای راه هستند و درست مثل موبایل هر سال فناوری‌های کاملا جدید عرضه می‌شوند و مدل خودروی شما خیلی زود با فناوری‌های جدید ناسازگار می‌شود.

    - خودروهای برقی سبک زندگی شما را تغییر می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو