فونیکسریمکسبهتام

راهنمای خرید باتری ماشین

عصر خودرو- باتری اصلی ترین بخش تامین نیروی خودرو است. خرابی باتری تاثیر مستقیم بر سلامتی ماشین می گذارد. اگر باتری خراب شود در هنگام استارت زدن ماشین شما روشن نخواهد شد.

راهنمای خرید باتری ماشین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شاید برایتان جالب باشد که در خودرو های ابتدایی باتری وجود نداشت و زیرا در آن زمان تجهیزات الکتریکی و باتری های در این صنعت مانند امروز رواج نداشتند و چراغ ها با گاز روشن می شدند. استفاده از باتری در خودروها از سال 1920 میلادی آغاز شد. تا جایی که امروزه باتری یکی از مهمترین قطعات خودرو است و بدون آن نمی توان از این وسیله استفاده کرد. در این متن ما قصد داریم در مورد راهنمای خرید باتری ماشین نکاتی را ارائه دهیم.

    معرفی انواع باتری خودرو
    باتری خودرو از نظر نوع کارکرد و ساخت دو دسته است:1- اتمی 2- اسیدی.
    در هنگام خرید باتری توجه به این نکته بسیار مهم است که باتری اسیدی لازم دارید یا اتمی. باتری های اتمی طول عمر بیشتری داشته و آلودگی کمتری نیز تولید می کنند. اگر قصد خرید باتری اتمی را دارید، بهتر است بدانید که این نوع باتری بین سه تا پنج سال عمر می کنند. این در حالی است که عمر باتری های اسیدی بین یک تا دو سال است. باتری های اتمی نیازی به چک کردن سطح الکترولیت داخل باتری را ندارد اما باتری های اسیدی باید هر از چند گاهی توسط باتری ساز بررسی شوند.
    اسید ماده ای ضروری برای باتری خودرو بوده و باتری بدون اسید یا خشک به درد ماشین نمی خورند. از دیگر تفاوت های باتری اسیدی با اتمی در این است که باتری اسیدی بعد از تولید و عرضه الکترولیت داخلش ریخته می شود اما باتری های اتمی همان ابتدا شارژ شده و نیاز به ریختن الکترولیت نیست.
    باتری های اتمی پلمپ بوده و قابلیت چک کردن دستی را ندارند اما از روی رنگ نشانگرهای آن می توانید پی به وضعیت این نوع باتری ببرید. اگر رنگ نشانگر باتری خودرو شما سبز است، این یعنی باتری سالم است و هیچ مشکلی ندارد. رنگ مشکی نشانگر این است که باتری به شارژ نیاز دارد. اگر نشانگر سفید شد، بهتر است هر چه سریع تر به باتری ساز مراجعه کرده و باتری خودرو را تعویض کنید.
    اگر به مسائل مکانیکی علاقه مند بوده باشید، حتما زمانی که درب کاپوت ماشین های قدیمی را باز کرده اید جعبه ای با شش درپوش پلاستیکی را دیده اید. این جعبه با آن درب های قرمز همیشه بیشتر از هر قطعه دیگری در داخل کاپوت جلب نظر می کند. این همان باتری اسیدی است که شش درب برای اندازه گیری میزان الکترولیت دارد.


    آیا می توان باتری ماشین را نیز به صورت آنلاین خریداری کرد؟
    خرید باتری به صورت آنلاین موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. شاید خرید اینگونه قطعات به صورت آنلاین قدری عجیب باشد، اما امروزه بسیاری از تعمیرکاران این خدمات را به صورت آنلاین نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند. برای آشنایی بیشتر با بهترین تعمیرکاران و باتری سازان، پیشنهاد می کنیم به سایت نیازیتو سر بزنید. شما در این سایت نه تنها با بهترین های صنف خودرو آشنا می شوید، بلکه برترین اصناف در هر زمینه ای را خواهید شناخت. فروشندگان باتری خودرو در اسرع وقت این قطعه را به هر محلی که تعیین کنید ارسال کرده و حتی شخصی را جهت انجام تعمیرات لازم نیز اعزام می کنند. این تعمیرکار ابتدا استارت و دینام ماشین شما را به صورت کامل تست کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل می کند؛ چرا که ممکن است مشکل از دینام یا سیستم برقی ماشین باشد. بعد از کنترل این مسائل اگر مشکل دیگری وجود نداشت، اقدام به تعویض باتری می کنند.

    باتری ایرانی بخریم یا کره ای؟
    اگر قصد خرید باتری ایرانی را دارید اما بین برندهای مختلف قدرت انتخاب ندارید، باید گفت که کیفیت تمام باتری های ایرانی تقریبا مشابه است؛ اما اگر به دنبال برترین شرکت های ایرانی از نظر خدمات می گردید، شرکت سپاهان باتری، برنا و صبا باتری به ترتیب جز بهترین ها در ایران محسوب می شوند.
    اما چنانچه قصد خرید باتری کره ای دارید، باید گفت که درست است که در حال حاضر باتری های کره ای مختلفی را در بازار می توان مشاهده کرد اما در بین آن ها تنها چهار شرکت واقعا کره ای هستند. بهترین آن مربوط به شرکت دلکور بوده و پوما، دلکور شارک؛ رویال بسفیتس، اورون، لاجیکس و پلاتینیوم در رده های بعدی قرار دارند.

    جمع بندی
    در هنگام خرید باتری خودرو بهتر است ابتدا اسیدی یا اتمی بودن آن را مشخص کنید. هر یک از این باتری ها مزایای خاص خود را دارند اما امروزه بیشتر از نوع اتمی آن استفاده می شود؛ چرا که این نوع باتری نیاز به چک کردن نداشته، طول عمر بیشتری داشته و قابل بازیافت است. دومین نکته ای که باید در هنگام خرید باتری به آن توجه کنید ایرانی یا خارجی بودن آن است. اگر باتری ایرانی می خرید، برندهای سپاهان، برنا و صبا را پیشنهاد می کنیم و اگر قصد خرید باتری کره ای را دارید، برند دلکور بهترین باتری کره ای است. اگر در جایی گیر افتاده اید و نیاز به تعویض باتری دارید، برای این کار تنها کافیست با باتری سازان یا تعمیرکارانی که در نیازیتو معرفی شده اند تماس بگیرید. سایت نیازیتو معرف بهترین مشاغل در هر زمینه ای است. حتی شما می توانید با کمک نیازیتو باتری خودرو خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. برای برخورداری از خدمات این سایت تنها کافی است سری به وب سایت (niazito.com) بزنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو