فونیکسریمکسبهتام

ب ام و به این زودی دست از موتورهای بنزینی درون سوز نمی کشد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ب ام و آلمان اعتقاد دارد که به این زودی موتورهای احتراق داخلی یا همان بنزینی درون سوز منسوخ نخواهند شد.

ب ام و به این زودی دست از موتورهای بنزینی درون سوز نمی کشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مارکوس دوسمان Marcus Duesman  مدیر عامل برند آئودی، از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان در مصاحبه با روزنامه اتومبیل وُش Automobilwoche گفته است که از صرف هزینه های هنگفت برای توسعه موتورهای بنزینی درون سوز خودداری خواهد کرد. البته این برند لاکچری فولکس واگن، سبد محصولات فعلی خود را روزآمد خواهد کرد و با استفاده از روش های مختلف رعایت قوانین آلایندگی را در دستور کار خود خواهد داشت اما دیگر برای توسعه موتورهای بنزینی درون سوز سرمایه گذاری نخواهد کرد. اکثر خودروسازان دنیا هم روش مشابهی را در پیش گرفته اند و دلیل آن سیاست گذاری اکثر کشورهای پیشرفته برای دوران گذار از خودروهای بنزینی به خودروهای برقی و سخت گیرانه تر شدن قوانین آلاینده ها در اکثر کشورهای جهان است.

    اما فیل لوبو Phil LeBeau در مصاحبه اش با سی ان بی سی گفته است، کمپانی خودروسازی ب ام و آلمان به این زودی قصد ندارد تولید موتورهای بنزین سوز را رها کند. فیل لوبو همچنین در توییتر خود از اولیور زیپسه Oliver Zipse مدیر عامل ب ام و نقل قول کرده است که [نقل به مضمون]: اولیور زیپسه مدیر عامل ب ام و می گوید هیچ برنامه ای برای متوقف کردن توسعه و تکوین موتورهای درون سوز نداریم چون تقاضا برای خودروهای بنزینی درون سوز در سال های آینده همچنان ادامه خواهد داشت. [Phil LeBeau (@Lebeaucarnews) March 17, 2021]

    البته این نقل قول به معنای آن نیست که ب ام و هیچ برنامه ای برای تکمیل سبد محصولات خود با خودروهای برقی ندارد. در همین هفته گذشته ب ام و سدان برقی آی4 530 اسب بخار خود را 530-hp i4 electric sedan ‌ معرفی کرد. اما به طور واضحی مشخص شده است که ب ام و مانند گروه خودروسازی فولکس واگن در عبور از دوران گذار از بنزینی به برقی عجله ندارد. معنی دیگر این جمله این است که به این سرعت، خودروهای تمام برقی جای خودروهای بنزینی را نخواهند گرفت. بیشتر سبد محصولات ب ام و را اکنون خودروهای هیبریدی تشکیل می دهند که می توانند از طریق پریز برق هم شارژ شوند و هنوز خودروهای تمام برقی در سبد محصولات ب ام و در اقلیت قرار دارد، به عبارتی دیگر اکثریت با خودروهای بنزینی درون سوز استاندارد فعلی است. فناوری هیبریدی با سرعت ملایمی در حال رونق گرفتن در دنیای خودروهای درون سوز است اما پرفروش ترین خودروهای ب ام و، و در حقیقت پرچم داران ب ام و، همچنان 6، 8 و حتی 12 سیلندر هستند. هر چند که در نهایت با کاهش سوخت های فسیلی، این موتورهای بنزینی منسوخ خواهند شد اما تا آن موقع، زمان زیادی باقی مانده است. حداقل می توان گفت که یک نسل دیگر از خودروهای بنزین سوز ب ام و در افق دید ما خواهد ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط