فونیکسریمکسبهتام

مدل کار هیبریدی/ ادامه دورکاری در فورد

عصر خودرو- فورد می گوید ۳۰ هزار نفر از کارکنانش می توانند به طور دائم از خانه به کار خود ادامه دهند.

مدل کار هیبریدی/ ادامه دورکاری در فورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، کمپانی خودروسازی فورد به این نتیجه رسیده است که بخش بزرگی از نیروی انسانی این شرکت نیازی به حضور فیزیکی در محل کار خود ندارند بنابراین هم به نفع کارکنان و هم به نفع شرکت است که این سبک کار و زندگی جدید ادامه پیدا کند. جالب این جا است که فورد نامی هم برای این سبک کار کردن گذاشته و به آن «مدل کار هیبریدی» می گوید.

    روزنامه شیکاگو تریبون Chicago Tribune هم نوشته است یک سال گذشته میلیون ها نفر از مردم دنیا، خودشان را طوری وفق داده اند که کسب و کار خود را در خانه ادامه بدهند و حالا این سؤال برای آنها مطرح شده است که آیا بهتر نیست شرکت های بزرگ به کارکنان خود اجازه دورکاری بدهند. بعضی از کارخانه ها هم نیروهای انسانی پشتیبانی دارند که حداقل یک یا دو روز در هفته را می توانند به کارکنان خود اجازه بدهند که کارها را از منزل پیگیری کنند، و این موضوع هیچ ربطی به کمرنگ شدن ترس و وحشت از ادامه ی شیوع جهانی ویروس ندارد،‌ بلکه به خاطر پدیدار شدن مزایای دورکاری در شرکت های بزرگ است.

    حداقل این را می دانیم که کمپانی فورد به این سؤال پاسخ داده و می گوید در بین کارکنان این شرکت 30 هزار نیروی انسانی وجود دارد که نیاز به حضور فیزیکی آنها در اداره یا کارخانه نیست و حتی کارآیی آنها از بیرون شرکت به مراتب بیشتر و هزینه های جاری شرکت به دلیل نبودن آن ها در محل کار پایین تر آمده و به همین دلیل دورکاری در این شرکت دیگر ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد. سال گذشته این اطمینان حاصل شد که می توان از ساعت های منعطف برای مدیریت کارها استفاده کرد و اصولاً دورکاری باعث افزایش بهره وری و مدیریت بهتر می شود.

    استفاده از مدل کار هیبریدی به این دلیل بوده است که کارکنان می توانند ترکیبی از حضور فیزیکی و حضور مجازی را در برنامه کاری خود بگنجانند طوری که کارها به شکل بهینه و بهره ور انجام شوند.

    جکی شوک Jackie Shuk مدیر واحد املاک و مستغلات فورد هم به بلومبرگ Bloomberg‌ گفته است که: «ما دیگر به مزارع مکعبی فکر نمی کنیم. تمام تلاش ما این است که کارها را برای کارکنان فورد ساده و آسان کنیم.»

    خوب طبیعی است که این مدل کار هیبریدی مربوط به کارکنان فورد است نه کارگران خط تولید، چون خطوط تولید که بدون کارگر تقریباً غیرممکن است حتی اگر تمام خطوط اتوماسیون و تمام رباتیک هم باشد، باز هم نیاز به حضور کارگران هست.

    به همین دلیل می توان گفت که این مدل کار برای برخی از کارکنان ممکن است و برای برخی اصلاً ممکن نیست و مدیریت این موضوع هم نیاز به ظرافت های خاصی در کارخانه های تولیدی دارد. در اقتصاد دنیا مفهومی تحت عنوان نفرت و نارضایتی کارکنان یقه آبی از یقه سفید وجود دارد و معمولاً کارگرانی که حضور فیزیکی آنها الزامی است احساس خوبی نسبت به کارکنانی ندارند که از منزل به اینترنت وصل شده و کارها را با تلفن های منزل شان پیگیری می کنند. البته برای برخی از کارگران خط اصلاً مهم نیست که عده ای به جای حضور در پارتیشن های مکعبی کارخانه از راه دور و در منزل کارها را پیگیری کنند،‌ چون می دانند که هر چه تراکم افراد در محیط کار کمتر باشد، آسودگی و راحتی بیشتری برای حاضران ایجاد می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو