فونیکسریمکسبهتام

تخفیف بیمه شخص ثالث را انتقال بدهیم یا خیر؟

عصر خودرو- کارشناس بیمه در خصوص شرایط و مزایای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو توضیحاتی ارائه داد.

تخفیف بیمه شخص ثالث را انتقال بدهیم یا خیر؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف پهلوانی فر کارشناس بیمه در خصوص انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث اظهار کرد: در برخی موارد مالکان هنگام فروش خودرو تخفیف بیمه شخص ثالث خود را منتقل می کنند اما در جریان این موضوع نیستند که در این صورت، سابقه خوب رانندگی آن ها به خریدار خودرو منتقل می شود.

    این کارشناس بیمه گفت: تا چند سال پیش انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به‌خودروی دیگر امری سخت و ناممکن بود. از این رو  زمانی که شخصی قصد فروش خودرو را داشت، مجبور بود تا تخفیف ناشی از سال‌ها رانندگی بدون تصادف خود را در اختیار فرد خریدار خودرو قرار دهد. در نتیجه هنگام خرید خودرو جدید موظف به خرید حق بیمه کامل بود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بعضی از افرد به مسئله ذکر شده واقف نیستند. چند ماه پیش انتقادها در خصوص این مسئله افزایش یافت. از این رو بیمه مرکزی در دستوری صریح از شرکت‌های بیمه و شبکه‌های فروش آنها خواست تا به قانون عمل کنند.با وجود این دستور بیمه مرکزی همچنان برخی شرکت‌های بیمه در برابر انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث مقاومت می‌کنند.حتی  برخی از نمایندگان بیمه از این عدم آگاهی افراد استفاده کرده و  برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، مبلغی را به‌عنوان حق استعلام از مردم می گیرند.

    این کارشناس بیان کرد: تخفیف عدم‌خسارت بیمه شخص ثالث را با انجام شرایطی می توان انتقال داد. اگر خودرویی که بیمه‌نامه  دارد و اسقاطی باشد، مردم باید بدانند که شرکت‌های بیمه نمی‌توانند و حق ندارد تخفیف عدم‌خسارت را درخصوص انتقال خودرو به‌صورت وکالتی منتقل کنند.

    پهلوانی فرد بیان کرد: اگر فردی خودروی خود را فروخته و اقدام به خرید خودروی جدید نکرده است، تخفیف آن از بین نمی‌رود و در سوابق بیمه‌‌ای وی محفوظ خواهد ‌ماند. طبق  ماده 6قانون بیمه شخص ثالث از تاریخ انتقال مالکیت وسیله نقلیه، کلیه حقوق و تعهدات ناشی از قرارداد بیمه موضوع این قانون به انتقال‌گیرنده منتقل می‌شود و انتقال‌گیرنده تا پایان مدت قرارداد بیمه، بیمه‌گذار محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو