فونیکسریمکسبهتام

معاون هماهنگ کننده ناجا:

حوادث رانندگی در دور اول تعطیلات نوروزی نگران‌کننده است

عصر خودرو- معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: آمارها نشاندهنده افزایش ۶۳ تا ۶۴ درصدی تردد جاده‌ای در سفرهای نوروزی امسال است و افزایش حوادث رانندگی جای نگرانی دارد.

حوادث رانندگی در دور اول تعطیلات نوروزی نگران‌کننده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار محمدعلی نوری نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان، با بیان اینکه تعطیلات نوروزی به نیمه رسید، تاکید کرد: در این مدت حادثه‌ای که احساس نگرانی در حوزه امنیتی برای کشور ایجاد کند وجود نداشت و امنیت برقرار است.

    معاون هماهنگ کننده ناجا، بدون ارایه آماری از حوادث رانندگی، بیان کرد: ترددها در جاده های کشور در نیمه اول تعطیلات نوروزی 1400 نسبت به سال گذشته افزایش حدود 63 درصدی داشت و تلاش پلیس بر این بوده که امنیت لازم برقرار باشد.

    وی تصادفات جاده ای در دور اول تعطیلات نوروزی 140 را در کشور نگران کننده دانست و ادامه داد: با وجود استقرار نیروی پلیس راه و راهور در نقاط حادثه‌خیز و مسیرهای برقرار نظم و امنیت، همچنان آمار تصادفات امسال نگران‌کننده است.

    وی از همه هموطنان و مسافران خواست در جاده ها به توصیه های پلیس توجه و مقررات راهنمایی و رانندگی را به بهترین شکل رعایت کنند .

    نوری نژاد تاکید کرد: دلایل اصلی تصادفات جاده ای در کشور که باعث افزایش حوادث رانندگی شده است باید مورد توجه رانندگان باشد.

    وی تاکید کرد: رعایت فاصله طولی، برنامه‌ریزی برای استراحت لازم به منظور رفع خستگی رانندگان، و رعایت سرعت مطمئنه، مهمترین نکات برای کاهش تصادفات در شرایط کنونی است.

    معاون هماهنگ کننده ناجا  ادامه داد: از سوی پلیس راه، خواب آلودگی از دلایل اصلی تصادفات و حوادث رانندگی در جاده های کشور در نوروز 1400 بیان شده است که باعث تصادفات و لطمات جدی به هموطنان شد.

    وی با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان در سفرهای نوروزی بیان کرد: رانندگان برای اطمینان از داشتن واکنش مناسب و به موقع، ضرورت دارد سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

    معاون هماهنگ کننده ناجا یادآور شد: سرعت مطمئنه لزوما حداکثر سرعت تعیین شده قانونی نیست و برای هر راننده بنا به تجربه، آمادگی و شرایط مختلف، سرعت مطمئنه متفاوت است.

    وی با تاکید بر رعایت همه جوانب از سوی هموطنان برای سلامت سفرهای نوروزی گفت: همه تلاش کنند سفرهای نوروزی برای همه هموطنان با کمترین آسیب همراه باشد.

    معاون هماهنگ کننده ناجا  با اشاره به افزایش قابل توجه ترددهای جاده ای در نوروز 1400 نسبت به سال گذشته گفت: یکی از دلایل افزایش این است که سال  گذشته کشور در ماه اول همه‌گیری ویروس کرونا قرار داشت و سفرهای نوروزی تقریبا تعطیل بود.

    وی یادآور شد: ماموران پلیس در تمام محورها، شهرها، مناطق مرزی و دریایی برای برقراری امنیت آماده‌باش هستند و پلیس برای رفع کمبودها طی بازدید از استانها تلاش می کند.

    تجهیزات فناوری پلیس امسال ارتقا می‌یابد

    معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: نیروی انتظامی در تلاش است با آمادگی کامل و حرفه‌ای، با ارتقای توانمندی فناوری در ماموریت ها حضور یابد.

    وی ادامه داد: هر پلیسی بنا به وظایف و شرایط دارای تجهیزات و به رورسانی امکانات فناورانه برای شرایط متفاوت است تا وظایف به بهترین شکل به نتیجه برسد.

    نوری نژاد گفت: امسال استفاده از پهپاد برای کنترل ترددها و وضعیت جاده ها در دستور قرار گرفت و به کارگیری تجهیزات مناسب کنترل تردد جاده های کمک‌حال است و همچنان در دستور کار قرار دارد.

    وی بیان کرد: به کارگیری و ارتقای همه امکانات فناورانه پلیس در سال 1400 در برنامه قرار دارد تا به ماموران در انجام وظایف پلیس های راهنمایی و رانندگی، مبارزه با موادمخدر، آگاهی و فتا کمک کند.

    معاون هماهنگ کننده ناجا امروز برای بازدید از فعالیت نیروهای پلیس ، نظارت بر امنیت تردد جاده ها و بررسی عملکرد نیروی انتظامی به استان سمنان سفر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو