فونیکسریمکسبهتام

آیا شاسی بلند فول سایز مکسوس محصول جدید گروه بهمن است؟

بازخوانی وعده مقام ارشد SAIC چین برای بازار ایران بعد از ۴ سال

عصر خودرو-گروه بهمن بعد از معرفی دو کراس اوور دیگنیتی و فیدلیتی، در تبلیغات پایانی سال ۹۹ دو خودرو جدید در کلاس احتمالی شاسی بلند و سدان را نیز به نمایش گذاشت که با چادر پوشانده شده اند.

بازخوانی وعده مقام ارشد SAIC چین برای بازار ایران بعد از ۴ سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵:۰۰
  • بازخوانی وعده مقام ارشد SAIC چین برای بازار ایران بعد از 4 سال
  • بازخوانی وعده مقام ارشد SAIC چین برای بازار ایران بعد از 4 سال
  • بازخوانی وعده مقام ارشد SAIC چین برای بازار ایران بعد از 4 سال

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این دو محصول جدید که در برنامه آینده گروه بهمن قرار دارند سوالات بسیاری را بوجود آورده اند و بسیاری در انتظار شناخت این دو خودرو جدید هستند. سدان جدید گروه بهمن طی روزهای گذشته بر اساس شنیده ها از منابع آگاه و همچنین اخبار درج شده در برخی پایگاه های خبری مشخص شد که از برند دانگ فنگ  و با نام Aeolus است و احتمالا مانند دو کراس اوور دیگر با نشان اختصاصی گروه بهمن و نامی متفاوت روانه بازار خواهد شد. چهارمین محصول جدید گروه بهمن و خودرویی در شمایل یک شاسی بلند فول سایز یا یک ون همچنان در هاله ای از ابهام است اما برای پیشبینی برند و مدل احتمالی این محصول بهتر است ابتدا به مصاحبه قائم مقام گروه SAIC چین و شرکت مادر مکسوس؛ یکی از شرکای استراتژیک و قدیمی گروه بهمن نگاهی داشته باشیم. «لن کینگ سانگ» قائم مقام شرکت سایک موتورحدود 4 سال قبل در حاشیه نمایشگاه خودرو شانگهای از تمایل این گروه خودروسازی برای عرضه شاسی بلند جدید D90 و ون G10 از محصولات مکسوس از طریق گروه بهمن به بازار ایران خبر داده بود. G10 در زمره MPV یا ون های نسبتا کوچک شهری مکسوس قرار دارد و از آنجایی که این کلاس سابقه روشنی در بازار ایران ندارد به نظر می رسد G10 یا G20 به عنوان ون های کوچک شهری در برنامه گروه بهمن قرار نداشته باشند و عرضه مدل D90 محتمل تر از دیگر گزینه ها به نظر می رسد. D90 به عنوان یک شاسی بلند با شاسی نردبانی مستقل و پیشرانه توربو با توان فراتر از 200 اسب بخار گزینه ای متفاوت از فیدلیتی و دیگنیتی برای تکمیل سبد بلندقامتان گروه بهمن به شمار می آید.

D90 با طول 5005 میلیمتر در زمره بزرگترین شاسی بلند های بازار چین قرار دارد. این خودرو از نظر ابعاد با عرض 1932 و ارتفاع 1875 میلیمتر حتی از بزرگترین محصول هاوال یعنی H9 نیز بزرگتر است و تقریبا ابعادی مشابه تویوتا لندکروزر دارد و در دو نسخه 5 یا 7 نفره قابل عرضه است. در قلب این خودرو پیشرانه 20L4E توربو با حجم 1995 سی سی و مجهز به توربوشارژر قرار دارد و در دو مدل 218 و 224 اسب بخار قدرت تولید می کند. حداکثر گشتاور این شاسی بلند فول سایز در نسخه اول 350 و در نسخه دوم 360 نیوتون متر است. پیشرانه D90 بر پایه پیشرانه های سری MGE جنرال موتورز آمریکا که شریک استراتژیک SAIC است توسعه یافته است. تفاوت اساسی D90 با دیگر کراس اوور های چینی حاضر در بازار ایران بهره گیری از سیستم AWD یا 4 چرخ فعال است و انتقال قدرت در این شاسی بلند از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در فول ترین نسخه صورت می گیرد. این شاسی بلند تنومند با وزن خالص 2.2 تنی حدود 9.8 لیتر در سیکل ترکیبی سوخت مصرف می کند.

در بخش تجهیزات ایمنی D90 بالاترین سطح امکانات را ارائه می کند. در فول ترین نسخه این خودرو ترمز ها در جلو و عقب دیسکی خنک شونده هستند و این شاسی بلند علاوه بر آن به ABS،EBD، ترمز کمکی،کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، ترمز فعال، ترمز پارک الکتریکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم تشخیص نقاط کور و پارک اتوماتیک مجهز است. از مهمترین امکانات رفاهی احتمالی D90 نیز می توان به استارت و ورود بدون کلید، استارت از راه دور، کروز کنترل تطبیق پذیر، در برقی عقب، تنظیمات برقی صندلی با حافظه و ... اشاره کرد.

قیمت D90 در نسخه های AWD مجهز به پیشرانه 224 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از حدود 210 هزار یوآن آغاز می شود که عددی حدود 2 برابر قیمت کراس اوور های کنونی گروه بهمن و دیگر تازه واردان است. با این حساب نمی توان انتظار قیمتی کمتر از 1.5 میلیارد تومان برای فول ترین نسخه این خودرو داشت و حتی در بهترین و ارزان ترین حالت نیز امکان عرضه این خودرو با قیمتی کمتر از 1.2 میلیارد تومان بعید به نظر می رسد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو