فونیکسریمکسبهتام

آغاز بهره برداری از طرح کلان ملی؛

کارخانه تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف تیوان با فرمان رییس جمهوری افتتاح شد

عصر خودرو-بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف یورو ۶ امروز افتتاح شد.

کارخانه تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف تیوان با فرمان رییس جمهوری افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن صبح امروز طی مراسمی با حضور مجازی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مدیران دولتی، جمعی از نمایندگان مجلس و مقامات عالی رتبه کشور افتتاح شد.

    شرکت تیوان طی طرح کلان ملی، طراحی و تولید خانواده موتورهای سه و چهار سیلندر با توان 75 تا 155 اسب بخار و گشتاورهای متفاوت 100 تا 250 نیوتن متر را به عهده دارد. از ویژگی های این موتور می توان به قدرت بالا، کاهش مصرف سوخت، ارتقاء آلایندگی، قابلیت کسب استاندارد یورو6 و استفاده از مدرن ترین فناوری های روز دنیا اشاره کرد. تیوان در ساخت موتورهای خود از فناوری های جدیدی مانند پاشش مستقیم سوخت داخل محفظه احتراق، بکارگیری توربوشارژ، سرسیلندر یکپارچه با منیفولد خروجی و... به کار گرفته است. خطوط تولید این خانواده موتور، مدرن ترین و پیشرفته ترین خطوط تولیدی صنعت خودرو کشور است که با ظرفیت تولید سالیانه 500هزار دستگاه، به طور همزمان قابلیت ماشین کاری و مونتاژ 10 نوع از موتورهای سه و چهار سیلندر را دارا می باشد. این کارخانه در شهرک صنعتی کاسپین قزوین در زمینی به وسعت 8 هکتار احداث شده و برای 600 نفر مستقیم و 4000 نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
    مجتبی میرسهیل مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با تاکید بر اینکه خط تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف یورو6 از اولین قراردادهای برجام با حضور آقای نعمت زاده وزیر سابق صمت بود، تاکید کرد: این قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری در خودروسازی به شمار‌می رود که البته با برهم خوردن برجام و کنار کشیدن شرکت های اروپایی توانستیم میزان داخلی سازی این خانواده موتور را از 55 درصد به 85 درصد برسانیم.
    میر سهیل در پاسخ به سوال حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در خصوص تعداد فاز نخست تولید در سال جاری گفت: 20 هزار دستگاه موتور برای خودروهای گروه بهمن در نظر گرفتیم و با برنامه ریزی صورت گرفته برای سایر خودروسازان روند افزایش تولید داریم.

    راه اندازی آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته با همکاری تیوان
    ایجاد آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته (الکتریکی، هیبریدی و احتراقی) از ابتدای سال 98 بر اساس تفاهم نامه سه جانبه شرکت تیوان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران آغاز و امروز افتتاح شد. این آزمایشگاه پیشرفته‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه طراحی و توسعه قوای محرکه (الکتریکی، هیبریدی، احتراقی) کشور است که قابلیت توسعه و آزمون انواع قوای محرکه برای خودروهای سبک و سنگین تا سطح استاندارد آلایندگی یورو 6 و توان 575 اسب بخار را دارد و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد برای توسعه و نگاشت ECU و TCU در سطح خودروسازان و تامین کنندگان طراز اول دنیا را دارا است. با راه‌اندازی این آزمایشگاه از خروج مقدار قابل توجهی ارز بابت انجام تست‌های مربوطه در خارج از کشور جلوگیری می شود.
    گفتنی است از دی ماه سال 92 با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از تیوان جهت تولید موتورهای کم مصرف و مطابق آلایندگی روز دنیا در دستور کار قرار گرفت. نمونه اولیه از این موتور پس از انجام آزمون های عملکردی و دوام، در مرداد ماه سال 95 با حضور مقامات عالی رتبه کشور رونمایی شد. 20 هزار میلیارد ریال در راه اندازی شرکت تیوان و تولید انبوه موتورهای با فناوری بالا و کم مصرف سرمایه گذاری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو