فونیکسریمکسبهتام

راهنمای خرید خودرو کارکرده با بودجه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

پیرمردهای با اصالت یا جوان‌های خوش‌تیپ؟‌

عصر خودرو- در ادامه سلسله مطالب راهنمای خرید خودرو کارکرده، این‌ بار به سراغ بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رفته‌ایم. بازه‌ای که در آن، از یک طرف خودروهایی با برند معتبر قرار دارند که در گذشته‌ای نه‌چندان دور در کشورمان مونتاژ می‌شدند. اما از طرف دیگر نیز برخی از خودروهای چینی با ظاهر زیبا و آپشن‌های فراوان خود، به خریداران چشمک می‌زنند!

پیرمردهای با اصالت یا جوان‌های خوش‌تیپ؟‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»؛ در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم هریک از شاخص‌ترین خودروهای کارکرده این بازه قیمتی، برای چه سلایق و معیارهایی مناسب‌تر هستند.

     

    رنو مگان 2 لیتری اتوماتیک

    نسل دوم رنو مگان یکی از خوش‌نام‌ترین خودروهای فرانسوی است که ابتدا در مدل‌های 2006 تا 2008 به‌صورت وارداتی در بازار کشور ما عرضه شد اما پس از آن روی خط مونتاژ پارس خودرو آمد و تا سال 1393 مهمان این خودروساز ایرانی بود. نسخه مدنظر ما مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور 191 نیوتن‌متر است که این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، روانه محور جلو این سدان فرانسوی می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد رنو مگان 2 لیتری اتوماتیک نیز به‌ترتیب برابر با 7.8 لیتر در صد کیلومتر و 11.1 ثانیه است. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز می‌توانیم به استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی، شیشه بالابرهای اتوماتیک، ترمز ABS+EBD+BA و 2 عدد ایربگ اشاره کنیم. در مجموع می‌توانیم بگوییم که رنو مگان 2 لیتری اتوماتیک با نقاط قوتی مثل طراحی ظاهری قابل‌قبول، فضای جادار کابین، سواری نرم و ایمنی بالا شما را به خرید خود تشویق می‌کند اما نقاط ضعفی مثل عملکرد نه‌چندان هوشمند گیربکس، شتابگیری معمولی، امکانات رفاهی نه‌چندان کامل و قیمت  نسبتاً بالای قطعات یدکی، ممکن است خریداران احتمالی را از این خودرو دور کند. در حال حاضر، مدل‌های 1389 تا 1392 رنو مگان 2 لیتری اتوماتیک، بسته به میزان سلامت و کارکرد در بازه قیمتی 300 تا 400 میلیون تومان قرار دارند.

     

    مزدا 3 نسل اول
    نسل اول مزدا 3 در سال 1386 جایگزین مدل 323 در بازار ایران شد و با توجه به پیشرفت چشم‌گیر و همه‌جانبه نسبت به پدر خود، محبوبیت بسیار زیادی در بین خریداران ایرانی پیدا کرد. این خودرو که تا اوایل سال 1389 روی خط مونتاژ بهمن موتور قرار داشت، نیروی خود را  از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی متصل به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک می‌گیرد. این پیشرانه با حداکثر قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 187 نیوتن‌متر، ضمن مصرف سوخت ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر، شتاب صفرتاصد 9 ثانیه را برای این سدان اسپرت ژاپنی به ارمغان می‌آورد. مزدا 3 نسل اول در سه تیپ تجهیزاتی توسط شرکت بهمن موتور عرضه شد که بیش‌تر نمونه‌های آن از نسخه فول‌آپشن موسوم به تیپ 3 هستند و امکانات قابل‌توجهی مثل سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، ترمز ABS+EBD+EBA، 6 عدد ایربگ و... را به همراه دارند. در مجموع، مواردی مثل عملکرد مناسب پیشرانه و گیربکس، هندلینگ خوب، امکانات رفاهی و ایمنی کامل نسبت به سن‌وسال خودرو و کیفیت ساخت بالا از مهم‌ترین نقاط قوت نسل اول مزدا 3 هستند اما در مقابل، ارتفاع پایین سیستم تعلیق، سواری نسبتاً خشک، فضای نه‌چندان بزرگ سرنشینان عقب و قیمت گران قطعات یدکی نیز شاخص‌ترین نقاط ضعف این خودرو را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر، مدل‌های 1387 تا 1389 مزدا 3 نسل اول بسته به تیپ، سال تولید، میزان سلامت و کارکرد، با بودجه‌ای بین 300 تا 400 میلیون تومان قابل خریداری هستند.

     

    MVM X22 اتوماتیک
    MVM X22 که یکی از محبوب‌ترین محصولات مدیران خودرو در بازار محسوب می‌شود؛ از سال 1396 تاکنون در تیپ‌های مختلفی از نظر فنی و آپشنی عرضه شده است. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 135 نیوتن‌متر مجهز است که این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک، به محور جلو MVM X22 انتقال می‌دهد. نسخه اتوماتیک که ما در این‌جا مدنظر داریم، برای طی هر صد کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی به 6.1 لیتر سوخت نیاز دارد و قادر است در مدت 12.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. MVM X22 امکاناتی مثل سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی، سانروف، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین دید عقب، دی‌لایت، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode) در دو حالت، ترمز ABS+EBD، 2 ایربگ و... را دارد و از اواسط سال 1397 نیز سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز کمکی (EBA)، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) به این خودرو اضافه شد و وضعیت ایمنی آن را بهبود بخشید. از جمله مهم‌ترین نقاط قوت MVM X22 می‌توانیم به ظاهر زیبا و به‌روز، امکانات رفاهی قابل‌قبول و مصرف سوخت پایین اشاره کنیم اما در مقابل، صندلی‌های نه‌چندان راحت، عملکرد فنی خیلی معمولی و افت قیمت زیاد در نسخه‌های کارکرده نیز بارزترین نقاط ضعف این خودروی چینی هستند. در حال حاضر می‌توانید با بودجه‌ای بین 300 تا 390 میلیون تومان به‌ سراغ MVM X22 اتوماتیک مدل 1396 تا 1398 در دو تیپ لاکچری و اکسلنت اسپرت بروید.


    چانگان CS35
    چانگان CS35 ابتدا به‌صورت وارداتی و با مدل 2015 در بازار کشور ما عرضه شد و به‌دلیل قیمت بالا، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. اما از سال 1395 و با شروع مونتاژ این خودرو در شرکت سایپا و قیمت‌گذاری رقابتی آن، ورق برگشت و چانگان CS35 به یکی از کراس‌اوورهای چینی پرطرفدار بازار ایران تبدیل شد. چانگان CS35 مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 160 نیوتن‌متر است که این پیشرانه به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی متصل می‌شود. تعداد خیلی محدودی از نسخه‌های گیربکس دستی چانگان CS35 در بازار کشور ما موجود است و اکثر نمونه‌های موجود از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند که با مصرف 7 لیتر سوخت در سیکل ترکیبی، شتاب صفرتاصد حدود 15 ثانیه دارند. چانگان CS35 در نوع خود از آپشن‌های قابل‌قبولی بهره می‌برد که از جمله شاخص‌ترین این امکانات می‌توانیم به سانروف، کروز کنترل، دی‌لایت، سنسور نور، تهویه مطبوع دستی، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور پارک عقب، ترمز ABS+EBD+BAS، 4 عدد ایربگ و... اشاره کنیم. چانگان CS35 طراحی ظاهری و امکانات رفاهی قابل‌قبولی دارد و قیمت آن نیز نسبت به ویژگی‌هایش منطقی است اما با توجه به عملکرد فنی و لذت رانندگی نسبتاً ضعیف این خودرو، خرید آن به جوان‌ترها توصیه نمی‌شود. در حال حاضر با بودجه‌ای بین 340 تا 400 میلیون تومان، می‌توانید در بازار به سراغ مدل‌های 1395 تا 1397 چانگان CS35 بروید. معدود نسخه‌های وارداتی این خودرو نیز هم‌اکنون در محدوده 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

     

    چری آریزو 5 اتوماتیک
    چری آریزو 5 یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های چینی بازار کشور ما محسوب می‌شود که از سال 1395 تاکنون در تیپ‌های مختلفی روی خط مونتاژ شرکت مدیران خودرو آمده است. چری آریزو 5 اتوماتیک هم‌اکنون با پیشرانه توربو در مدیران خودرو مونتاژ می‌شود اما ما نسخه تنفس طبیعی این خودرو را مدنظر داریم که از یک پیشرانه 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور 141 نیوتن‌متر بهره می‌برد. این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT)، ضمن مصرف 7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفرتاصد 11.8 ثانیه را برای این سدان خوش‌تیپ چینی به ارمغان می‌آورد. چری آریزو 5 در دو تیپ لاکچری و اکسلنت در بازار ایران عرضه شده است که تیپ لاکچری به‌عنوان نسخه پایه از امکاناتی مثل کروز کنترل، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، تهویه مطبوع دستی، کی‌لس استارتر، دی‌لایت، پاور ویندوز، ترمز ABS+EBD، 2 عدد ایربگ و... برخوردار است که در تیپ اکسلنت، مواردی مثل سانروف، ترمز کمکی (EBA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) و ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای نیز به این تجهیزات اضافه می‌شود. در مجموع می‌توانیم از مواردی مثل طراحی ظاهری زیبا، آپشن‌های نسبتاً کامل، فضای جادار کابین و شبکه گسترده خدمات پس از فروش به‌عنوان مهم‌ترین نقاط قوت چری آریزو 5 تنفس طبیعی اتوماتیک یاد کنیم اما در مقابل، عملکرد فنی نه‌چندان مناسب و سواری نسبتاً خشک نیز از جمله نقاط ضعف این خودرو هستند. هم‌اکنون مدل‌های 1395 و 1396 چری آریزو 5 اتوماتیک با توجه به سال تولید، تیپ، میزان سلامت و کارکرد، در محدوده قیمتی 300 تا 390 میلیون تومان قرار می‌گیرند.

     

    جک S3
    اگر مبلغ پرداختی خود را به 400 میلیون تومان نزدیک کنید، می‌توانید نمونه‌هایی از جک S3 را نیز در بازار بیابید. این کراس‌اوور ساب کامپکت چینی که از سال 1396 تاکنون روی خط مونتاژ شرکت کرمان موتور قرار دارد از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی متصل به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) استفاده می‌کند. این پیشرانه با حداکثر قدرت 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر، ضمن مصرف 7.5 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفرتاصد 10.8 ثانیه را برای جک S3 به ارمغان می‌آورد. از جمله آپشن‌های شاخص جک S3 نیز می‌توانیم به مواردی مثل سانروف، کروز کنترل، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی‌ها، دی‌لایت، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی، سنسور نور، دوربین دید عقب، ترمز ABS+EBD+HBA، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، 2 عدد ایربگ و... اشاره کنیم. جک S3 از مزایایی مثل آپشن‌های قابل‌قبول، فضای جادار کابین و صندوق‌بار، سواری نرم و برند محبوب برخوردار است اما در مقابل، طراحی نه‌چندان به‌روز و عامه‌پسند در کنار توانایی‌های حرکتی معمولی نیز نقاط ضعف این خودرو را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر نسخه‌های مدل 1397 از جک S3 بسته به میزان سلامت و کارکرد، بین 370 تا 400 میلیون تومان قیمت می‌خورند.

    امیر خادمی پور

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو