فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه سازی کشور:

امسال داخلی‌سازی ۳۵ قطعه را در دستور کار داریم

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: امسال داخلی سازی ۳۵ قطعه و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، تمایل جدی برای صادرات را در برنامه داریم.

امسال داخلی‌سازی ۳۵ قطعه را در دستور کار داریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، نادر سخا مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز در نشست خبری آنلاین امروز، از داخلی سازی بسیاری از قطعات هایتک مانند ACU،ECU ، انواع سنسورها، کانکتورها  و... خبر داد و گفت: امسال داخلی‌سازی 35 قطعه را در دستور کار داریم، از جمله داخلی سازی قطعات های‌تک (با فناوری بالا) مانند ECU آغاز شده و داخلی‌سازی برخی قسمت‌های ترمز ABS در دستور کار است.
    سخا تاکید کرد:‌ داخلی‌سازی قطعات الکترونیکی به دلیل اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری بالا است، وابسته به تیراژ تولید می باشد و به همین دلیل در دستور کار نداریم.
    مدیرعامل یزرگترین و پیشرقته ترین قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه محدودیت های داخلی و خارجی برای تامین مواد اولیه و تولید وجود دارد، اظهار کرد: محدودیت خارجی برای قطعات چند کاربردی بسیار مشکل‌ساز است. تولیدکننده از لحظه‌ای که اقدام به واردات قطعه‌ای می‌کند درگیر بروکراسی‌های داخلی زیادی می‌شود، سپس وارد بروکراسی گمرک می‌شود که بسیار به تولیدکننده آسیب می‌زند.
    سخا از تمایل برخی شرکت‌های خارجی برای همکاری و تعاملات مشترک با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و گفت: قطعه‌سازان از گذشته ارتباطاتی با شرکت‌های خارجی به‌ویژه در زمینه تبادل فناوری داشتند، اما در سال‌های گذشته ناشی از مساله تحریم‌ها این ارتباط قطع شد و شدت تحریم‌ها به حدی بود که حتی به ایمیل‌های ارسالی شرکت‌ها پاسخ داده نمی‌شد.
    وی بیان ‌داشت: موهبت تحریم‌ها برای ما این بود که روی پای خود ایستادیم و به داخلی‌سازی روی آوردیم، اما در مجموع ارتباط با دنیا برای توسعه فعالیت‌ها و عقب نماندن از جریان تولید و فناوری لازم است.
    سخا صادرات دسته سیم به پژوی فرانسه از سوی شرکت کروز در دوره پیش از تحریم‌های نخست صنعت خودرو در سال 91 را یادآور شد و گفت:‌ مسوولان این شرکت فرانسوی در مقطعی تصمیم داشتند تا همه نیازهای خود در خطوط تولیدشان در سراسر جهان را از کروز تهیه و تامین کنند، همچنین پتانیسل بالایی در صادرات مباحث ریخته‌گری قطعات خودرو در کشور وجود داشت.
    وی تاکید کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، با توجه به افزایش نرخ ارز تمایل جدی از سوی قطعه‌سازان ایرانی برای صادرات قطعات وجود دارد.
    مدیر عامل کروز در ارتباط با مطالبات این شرکت از خودروسازان نیز گفت: این عدد بالغ‌ بر 4 هزار میلیارد تومان است، البته در اسفند سال گذشته کمک های زیادی برای پرداخت مطالبات انجام شد اما برخی از آن به‌صورت خرید دین بوده و از آن جا که  طرح گام چندان کاربردی نبود و اوراق بهادار قابل قبول نیست، تا به امروز این روش در سیستم قطعه سازی اجرایی نشده است.
    سخا با تاکید بر اینکه ما در کروز به نیروی انسانی توجه ویژه داریم، گفت: امیدواریم مشکلات و موانع پیش روی تولید تا حدالامکان حل شود و امسال در چهل سالگی کروز تصمیم به نهایی کردن چند پروژه بسیار مهم داریم.
    وی با اشاره به اینکه نقدینگی، مشکل اصلی قطعه سازی است، تصریح کرد: در صورت تزریق نقدینگی با بهره قابل قبول، قطعه سازی رشد قابل توجهی می کند.
    سخا درخصوص ورود این شرکت برای تولید قطعات خودروهای برقی، خاطرنشان‌کرد: در موضوع خودروهای برقی، زیرساخت‌هایی مورد نیاز است تا بتوان خودرو را پس از تولید به راحتی به فروش رساند، بنابراین تصمیم به ساخت زمانی می تواند عملی شود که زیرساخت ها فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو