فونیکسریمکسبهتام

اعتراض به تسلا در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای ۲۰۲۱

عصر خودرو- یک زن معترض در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای با اسکورت نگهبانان از نمایشگاه به بیرون هدایت شد.

اعتراض به تسلا در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، صاحب یک خودروی تسلا مدل3 در نمایشگاه اتوشانگهای 2021 در یک حرکت اعتراضی به مدت کوتاهی روی سقف خودروی تسلا ایستاد، در حالی که روی پیراهنش نوشته بود: «ترمز تسلا درست عمل نمی کند». همان طور که می دانید در چین به طور یک سال در میان، یک سال در پکن و سال بعدی در شانگهای نمایشگاه خودرو برگزار می شود. امسال هم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی شانگهای با عنوان «اتوشانگهای 2021» با تم استقبال از تغییر از اول تا 8 اردیبهشت در حال برگزاری است.

    عکس ها و تصاویر ویدیویی از این ماجرا به سرعت مثل ویروس در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی منتشر شد. نگهبانان هم بدون درنگ وی را از نمایشگاه اخراج کردند.

    اطلاعات دقیقی از پیش زمینه ی این اقدام اعتراضی در دست نیست و گزارش یا اطلاعات دقیقی هم وجود ندارد که اثبات کند در سیستم ترمز خودروهای تسلا ایراد فنی رفع نشده ای وجود داشته باشد.

    با این حال تسلا در پاسخ به این اعتراض می گوید ادعای این زن نادرست است. او تی شرتی پوشیده بود که روی آن به زبان چینی نوشته بود «ترمز کنترلش را از دست می دهد» یا «ترمزهای این خودرو کار نمی کنند» در همان چند لحظه ای هم که روی سقف خودرو قرار گرفته بود همین جمله را فریاد می زد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تأمین کنندگان امنیت نمایشگاه از چند چتر استفاده کردند تا پیام نوشته شده روی پیراهن این زن معترض را بپوشانند. بلومبرگ به این نکته اشاره می کند که تسلا از وضعیت این زن آگاه بوده و این موضوع اعتراض های پیاپی تازگی نداشته و اعتراض های او دامنه دار است. حتی این زن معترض قبل از خلق این صحنه، در کنار غرفه تسلا یک فیلم کوتاه به صورت زنده در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود.

    این زن معترض می گوید که در بزرگراه ترمز خودروی وی عمل نکرده و نزدیک بود خانواده چهار نفره او کشته شوند. اما همان طور که می دانید خودروهای تسلا مجهز به آخرین فناوری های حفظ و ذخیره اطلاعات و انتشار آن از طریق اینترنت به تسلا هستند. تسلا می گوید اطلاعات ذخیره شده در این خودرو نشان می دهد که این خودرو در اتوبان با سرعت 75 مایل بر ساعت (120 کیلومتر در ساعت) در حرکت بوده و سامانه های هشدار اضطراری و ترمزهای آن هنگام تصادف درست عمل می کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو